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Phasmophobia 日本語wiki

β版パッチノート

最終更新日時 :
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日本語訳はGoogle翻訳と有志の方による翻訳を使用したものです。

Date: 27/02/2021 - 6305195

2021/02/27(Fixes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where some ambient sounds were not playing on several maps.
    一部の環境音がいくつかのマップで再生されないバグを修正しました。
  2. Potential fix for the cctv cameras not always showing on the truck monitor in multiplayer.
    マルチプレイでトラックのモニターに監視カメラが表示されないことがある問題を修正しました。
  3. Potential fix for the fuse box not always being in the same location for all players in multiplayer.
    マルチプレイでブレーカーの位置がプレイヤーによって異なることがある問題を修正しました。
  4. Various optimizations across all maps.
    全てのマップで様々な最適化を行いました。

Date: 26/02/2021 - 6301137

2021/02/26(Fixes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where you could use the toy bear to glitch out of the map.
    おもちゃのクマを使ってマップからグリッチすることができるバグを修正しました。
  2. Edgefield: Fixed a bug where ghost orbs could spawn out of the map in the basement.
    Edgefield: 地下室の外側にゴーストオーブが出現することがあるバグを修正しました。
  3. Prison: Fixed a bug where the ghost could get stuck on the cell block benches.
    Prison: ゴーストが独房ブロックのベンチでスタックすることがあるバグを修正しました。

Date: 25/02/2021 - 6295655

2021/02/25(Fixes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where you could take a photo of the ghost through doors.
    ゴーストの写真をドア越しに撮影できるバグを修正しました。
  2. Bleasdale: Fixed a bug where the ghost orbs could spawn outside if the ghost room was the office.
    Bleasdale: ゴーストルームがオフィスの場合、ゴーストオーブが外側に出現することがあるバグを修正しました。
  3. Potential fix for the screen resolution changing to the maximum resolution each time you load the main menu.
    メインメニューをロードするたびに画面解像度が最大に変わることがあるバグを修正しました。
  4. Fixed a bug where you could grab equipment items in the few seconds after you died preventing alive players from using them.
    死亡直後の数秒でプレイヤーの装備アイテムを拾うことができるバグを修正しました。
  5. Fixed a bug where the UV Light's light could go through the truck wall when on the shelf.
    棚にあるときにUVライトを点灯させるとトラックの壁を貫通することがあるバグを修正しました。

Date: 24/02/2021 - 6289949

2021/02/24(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Edgefield: Fixed some errors on the second floor truck mini map including the missing closets.
    Edgefield: トラックのマップで、2階のクローゼットの欠落などのエラーを修正しました。
  2. Asylum: Fixed some missing walls on both floor truck mini maps.
    Asylum: トラックのマップで、欠落している壁を修正しました。
  3. Fixed a bug where the house radios would stay on when the power is turned off.
    ブレーカーをオフにしても、ラジオがついたままになるバグを修正しました。
  4. Fixed a bug where flashlights would still flash during hunts when they were turned off.
    ハント中に懐中電灯がオフでも点滅するバグを修正しました。
  5. Tanglewood: Fixed a bug where ghost orbs could spawn outside in the living room, boys bedroom and basement.
    Tanglewood: ゴーストオーブがリビングルーム、男の子の寝室、地下室の外側に出現することがあるバグを修正しました。
  6. Fixed a bug where non host players could still use objects when the game was loading back to the main menu.
    メインメニューに戻っても、ホスト以外が引き続きオブジェクトを使用できるバグを修正しました。

▼Changes

  1. Improved how the bone spawns to help prevent it spawning in unreachable locations.
    手の届かない場所に配置されないように、ゴーストの骨の配置方法を改善しました。

Date: 22/02/2021 - 6278360

2021/02/22(Fixes)

▼Fixes

  1. Asylum: Fixed a bug where you wouldn't get teleported back to the main area after dying.
    Asylum: 死んだ後に元の場所に転送されないバグを修正しました。
  2. Bleasdale: Fixed a bug where the ghost couldn't navigate out of the upstairs bathroom or boys bedroom.
    Bleasdale: ゴーストが2階のバスルームや男の子の寝室から出られないバグを修正しました。

Date: 21/02/2021 - 6273023

2021/02/21(Fixes/Changes/Experimental Changes)

▼Fixes

  1. Potential fix for some players being able to grab the exit doors when they are closing for a hunt.
    一部のプレイヤーがハント中に閉じている出口のドアを掴めることがある問題を修正しました。
  2. Fixed a bug where the 3rd daily challenge would show the total value needed for the 2nd challenge.
    3つ目のデイリーチャレンジの達成に必要な合計値が、2つ目のチャレンジの合計値で表示されるバグを修正しました。
  3. Fixed a bug where freezing temperatures could be in different rooms for each player.
    プレイヤーによって違う部屋が氷点下になることがあるバグを修正しました。
  4. Grafton: Potential fix for some objects sometimes spawning outside.
    Grafton: 一部のオブジェクトが建物の外に出現することがある問題を修正しました。

▼Changes

  1. Removed the below minimum spec warning as it was giving some false warnings. This will instead be output into the log file for debugging.
    いくつかの誤った警告を出していたため、最低要件の警告表示を削除しました。代わりにデバッグログに出力されます。

▼Experimental Changes

  1. Asylum: Moved most CCTV cameras to help with fps when in the truck.
    Asylum: トラック内でのFPSを改善するため、ほとんどの監視カメラの場所を移動しました。
  2. Asylum: Several minor changes to most rooms to make them easier to navigate and to remove safe spots.
    Asylum: ほとんどの部屋に小さな変更を加え、移動しやすくして、ゴーストに殺されない安全な場所を削除しました。
  3. Asylum: Adjusted the lighting across the entire map to help with fps. Please let me know if there are any lighting or fps issues.
    Asylum: FPSを改善するため、マップ全体の照明システムを調整しました。
  4. Asylum: Potentially significant improvements to the loading time. This will also help prevent crashes during loading.
    Asylum: ロード時間を大きく改善しました。これはロード中のクラッシュも防ぎます。

Date: 18/02/2021 - 6261631

2021/02/18(Fixes/Changes/New)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where if you glitched out of the truck when it was closing the game wouldn't end.
    トラックが閉じようとしているときにプレイヤーが出てしまうと帰れないバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where the power sound wouldn't play if the ghost turned it off.
    ゴーストがブレーカーをオフにしたときに音が鳴らないバグを修正しました。
  3. Fixed an issue where the loading text when first opening the game wasn't localized.
    ゲームを最初に起動したときのロード画面のテキストがローカライズされていなかったバグを修正しました。
  4. School: Fixed several errors with the top floor map.
    School: 2階のマップのいくつかのバグを修正しました。
  5. Tanglewood: Fixed a bug where the boys bedroom monitor would not turn off with the power.
    Tanglewood: 男の子の寝室のモニターの電源がブレーカーを落としてもオフにならないバグを修正しました。
  6. Grafton and School: Fixed several locations where you would lose sanity if the lights were on.
    GraftonとSchool: 照明がついていると正気度が下がる場所をいくつか修正しました。

▼Changes

  1. Tanglewood: Removed the thunder sound that had voices in it and replaced it with two other thunder sounds.
    Tanglewood: 声が入っていた雷音を削除し、他の2つの雷音に置き換えました。

▼New

  1. Added a warning on the main menu which will tell you if your PC might be below the minimum requirements.
    PC環境が最低要求を下回る場合、メインメニューで警告を表示するようになりました。
  2. Added an "Are you sure?" check after clicking the training button on the main menu.
    トレーニングを押したときに「本当によろしいですか?」の確認画面を追加しました。

Date: 17/02/2021 - 6255344

2021/02/17(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. School: Fixed an error with the top floor map where one of the hallways had a wall through the middle.
    School: 廊下の一つに中央に壁がある2階のマップのバグを修正しました。
  2. Ridgeview: Fixed a bug where the bone and ghost orbs could spawn out of the map if they tried to spawn in the basement.
    Ridgeview: ゴーストの骨とゴーストオーブが地下室に出現するとき、マップの外に出現することがあるバグを修正しました。
  3. Fixed a bug where objects could fall through the basement floor on several maps.
    いくつかのマップで地下室の床を突き抜けてオブジェクトが落下することがあるバグを修正しました。
  4. School: Fixed a bug where the window fingerprints on every window was facing outside.
    School: 窓につく指紋が全て外側についていたバグを修正しました。
  5. Fixed a bug where the spirit box could say "Nothing Detected" after it had been turned off.
    スピリットボックスをオフにした後、Nothing Detectedが表示されるバグを修正しました。
  6. Fixed a bug where the $50 photo reward challenge would complete if you only got a $10 photo reward.
    $50の写真報酬のチャレンジが、$10の写真報酬で完了できていたバグを修正しました。
  7. Fixed a bug where some items were not spawning in training.
    トレーニングで一部のアイテムが出現しないバグを修正しました。
  8. Fixed a bug where alive players could hear a dead players voice if the dead player disconnected then reconnected their microphone.
    死んだプレイヤーがマイクを切断し再接続した場合、生きているプレイヤーにも声が聞こえていたバグを修正しました。
  9. Fixed a bug where the fuse box audio would play at the start of professional contracts.
    難易度プロのミッション開始時に、ブレーカーの音が再生されるバグを修正しました。

▼Changes

  1. The $50 photo reward challenge has been changed to be a total $50 reward over multiple games.
    $50の写真報酬のチャレンジは、複数回のプレイで合計$50になれば完了するようになりました。
  2. Banshees will now hunt like other ghosts and target any player when it's target player is outside.
    バンシーはターゲットが建物の外にいる場合、他のゴーストと同じように他のプレイヤーをターゲットにするようになりました。

Date: 14/02/2021 - 6238241

2021/02/14(Fixes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where if you left or quit when you were dead you would not lose your items.
    死んだ場合に退出や終了したらアイテムが失われないバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where taking a photo of the pile of salt would give footstep evidence for a Wraith.
    盛り塩の写真を撮ると、レイスの足跡の写真が撮れるバグを修正しました。
  3. Potential fix for the main doors sometimes not closing during a hunt.
    ハント中に玄関ドアが閉まらないことがあるバグを修正しました。

Date: 13/02/2021 - 6235798

2021/02/13(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where the EMF Reader and Activity Monitor would break if you closed and opened the truck door.
    トラックのドアを開閉すると、EMFリーダーとアクティビティモニターが壊れてしまうバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where the ghost was not opening doors during hunts.
    ハント中にゴーストがドアを開けなかったバグを修正しました。
  3. Fixed a bug where items you have purchased wouldn't spawn in training.
    購入したアイテムがトレーニングで出現しないバグを修正しました。
  4. Potential fix for being able to grab the main door when it's closing for a hunt.
    ハント中に締め切られたドアを掴めるように修正しました。
  5. Several cpu optimisations for Non-VR players.
    非VR環境でいくつかのCPU処理の最適化をしました。

▼Changes

  1. Lowered the resolution of the photos to help with lag spikes when taking the photo. An option will be added in a future update to increase the photo resolution.
    写真を撮った時に発生する通信ラグを軽減するため、写真の解像度を下げました。将来的に写真の解像度を上げるオプションを追加する予定です。

Date: 12/02/2021 - 6228162

2021/02/12(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where the Activity Monitor values weren't synced between players.
    アクティビティモニターの値がプレイヤー間で同期されなかったバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where several lights would not light up equipment items and would cause them to be pitch black.
    いくつかのライトがアイテムを照らさず、真っ暗になるバグを修正しました。
  3. Fixed a bug where the salt would despawn if the host disconnected.
    ホストが切断された場合、塩が消えるバグを修正しました。
  4. Fixed a bug where players would not always die.
    プレイヤーが死なないことがあるバグを修正しました。
  5. Potential fix for being able to take footstep evidence photos for a Wraith.
    レイスの足跡の写真を撮れるように修正しました。
  6. Potential fix for the main door sometimes being open during a hunt.
    ハント中に玄関ドアが開いたままになるバグを修正しました。
  7. Fixed a bug where the ghost could see through doors, closets and lockers if the host was dead.
    ホストが死んだ場合、ゴーストがドアや、クローゼット、ロッカーを通してプレイヤーを見つけることができるバグを修正しました。
  8. Fixed a bug where you couldn't light candles if you had two lighters in your inventory.
    インベントリにライターが2つあると、キャンドルに着火することができないバグを修正しました。

▼Changes

  1. The ghost will now leave fingerprint evidence when opening doors in a hunt. This will help situations where the ghost room is in an area with no doors.
    ゴーストがハント中に開けたドアに指紋を残すようになりました。これは、ゴーストルームにドアなどがない状況で役立ちます。

Date: 10/02/2021 - 6221619

2021/02/10(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where there would be a large spike in network traffic during hunts causing disconnects.
    ハント中にネットワーク負荷が急増し切断されることがあるバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where the Ouija board photo "interaction" evidence could only be taken from one side.
    動いているウィジャ盤ゴーストの干渉が片側からしか撮れないバグを修正しました。
  3. Fixed a bug where door positions would de-sync between hosts and non hosts if the ghost tried to grab a door that a player was grabbing.
    ゴーストがプレイヤーが掴んでいるドアを動かそうとしたとき、ドアの位置がホストと非ホスト間で同期されないバグを修正しました。
  4. Fixed an issue with the Activity Monitor where you could still see EMF Level 5 from it.
    アクティビティモニターからEMFレベル5を検知できる問題を修正しました。
  5. Potential fix for players not always dying.
    プレイヤーが死なないことがあるバグを修正しました。
  6. Bleasdale: Fixed a bug where the ghost orb and bone could spawn outside if they spawned in the attic.
    Bleasdale: ゴーストオーブとゴーストの骨が屋根裏部屋に出現した場合に外に出現することがあるバグを修正しました。

▼Changes

  1. Changed the texture of the farmhouse walls to fix seams and tiling.
    農家の壁のテクスチャを変更し、繋ぎ目とタイルを修正しました。
  2. Moved the candle, salt and lighter spawns in the truck to help prevent accidentally lighting the Smudge Sticks.
    スマッジスティックに誤って着火されるのを防ぐため、トラック内のキャンドル、塩、ライターの配置を変更しました。

Date: 09/02/2021 - 6215212

2021/02/09(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where the Ouija board would sometimes not spawn for everyone.
    ウィジャ盤が人によって見えないことがあるバグを修正しました。
  2. Asylum: Fixed a bug where the reception middle left and right light switches were in the wrong positions.
    Asylum: 受付中央の左右の照明スイッチが間違った位置にあるバグを修正しました。
  3. Potential fix for the Wraith having footstep evidence.
    レイスで足跡の証拠が得られるバグを修正しました。
  4. Prison: Fixed a bug where the main hallway lights wouldn't flash during a hunt.
    Prison: ハント中にメイン廊下の照明が点滅しないバグを修正しました。
  5. Potential fix for the main door sometimes not closing.
    ハント中に玄関ドアが閉まらないことがあるバグを修正しました。
  6. School & Asylum: Fixed a bug where the closing sound didn't work on the wide wooden doors.
    SchoolとAsylum: 大きな木製ドアの閉じる音が鳴らないバグを修正しました。
  7. Edgefield: Fixed a spot where the ghost could see you and kill you through the main stairs.
    Edgefield: ゴーストが階段から貫通してプレイヤーを殺すことができるバグを修正しました。
  8. Fixed a bug where the power icon wasn't always shown on the map.
    マップ上にブレーカーのアイコンが表示されないことがあるバグを修正しました。

▼Changes

  1. Dead players will no longer count towards the average sanity. Instead alive players will now lose 15 sanity each time a player dies.
    死亡したプレイヤーは平均正気度に含まれないようになります。代わりに生存しているプレイヤーは、プレイヤーが死亡するたびに正気度を15%失います。

Date: 08/02/2021 - 6208133

2021/02/08(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Potential fix for players not always getting killed by the ghost.
    プレイヤーがゴーストに殺されないことがあるバグを修正しました。
  2. Potential fix for sometimes being able to walk through the Asylum doors.
    アサイラムの玄関ドアをたまに通り抜けることができるバグを修正しました。
  3. Fixed a bug where the lights would flicker too often.
    照明が頻繁にちらつくバグを修正しました。

▼Changes

  1. The ghost appearing and walking towards you will now count as a ghost event.
    ゴーストが現れて歩いてきたときも超常現象としてカウントされるようにしました。
  2. Lowered the volume of the clock buzzing sound in the truck.
    トラックの時計のブーンという音の音量を下げました。
  3. The sanity for dead players will no longer be set to 0 and will remain at what they died with.
    死亡したプレイヤーの正気度は0にはならず、死んだときのままになります。

Date: 07/02/2021 - 6203678

2021/02/07(Fixes/Changes/New)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where you could use the Ouija board when you were on a different floor.
    別の階層からウィジャ盤を使用できるバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where the EMF Readers first light could turn off when the EMF Reader was still turned on.
    EMFリーダーがオンなのに、最初のライトがオフになる可能性があるバグを修正しました。
  3. Potential fix for lights not always being synced after the fuse box turns off.
    ブレーカーがオフになった後、照明が同期されないことがあるバグを修正しました。
  4. Several optimisations to the fuse box and light switches to help with fps drops when they are turned on and off.
    ブレーカーとスイッチをいくつか最適化し、オンとオフを切り替えたときFPSが低下するのを改善しました。
  5. Prison: Fixed a bug where you couldn't take a photo of the fingerprints on the cell doors when it was open.
    Prison: 独房のドアが開いているときに指紋の写真を撮ることができなかったバグを修正しました。
  6. Ridgeview: Fixed the living room sofa safe spot.
    Ridgeview: リビングのソファの安全な場所を修正しました。
  7. Potential fix for players not always getting fully killed by the ghost. (can't interact but can still be seen by other players and the ghost)
    ゴーストに完全に殺されないことがあるバグを修正しました。

▼Changes

  1. You now take control of doors from other players when grabbing them. This will stop situations where you could lock players inside rooms. This is Non-VR only for now.
    他のプレイヤーがドアを掴んでいるときでも、ドアを制御できるようになりました。これにより、プレイヤーを部屋の中に閉じ込めることができなくなります。これは今のところ非VRプレイヤーのみです。
  2. Asylum: Moved the light switches in the reception to make what they do clearer and to make them easier to press in VR.
    Asylum: 受付の照明スイッチを移動し、VRで押しやすくしました。

▼New

  1. Added text on the sanity monitor to show the teams average sanity that the ghost uses to hunt.
    ゴーストのハントに影響するチームの平均正気度を示すために、正気度モニターに表示を追加しました。

Date: 05/02/2021 - 6197011

2021/02/05(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where the ghost would sometimes only hunt for a few seconds.
    ゴーストが数秒間しかハントしないことがあるバグを修正しました。
  2. Fixed an issue where the strong flashlights volumetric lighting wasn't the same as the shoulder flashlight.
    強力な懐中電灯のボリュームライティングが肩の懐中電灯と同じではなかった問題を修正しました。
  3. Fixed a bug where the survive a hunt challenge was completing when there was no hunt.
    デイリーミッションの生き残るミッションがハントがなくても完了していたバグを修正しました。
  4. Fixed a bug where the house radios couldn't be turn on.
    家のラジオをオンにできないバグを修正しました。
  5. Potential fix for being able to sometimes walk through the Asylum entrance doors during a hunt.
    アサイラムでハント中に玄関ドアを通り抜けることができるバグを修正しました。

▼Changes

  1. Improved the spawning of ghost orbs to prevent them from spawning on the roof or floor of the room.
    ゴーストオーブの発生場所を改善し、部屋の屋根や床にゴーストオーブが発生しないようにしました。
  2. EMF Readers will now give random values during hunts similar to how the flashlight flashes during hunts.
    EMFリーダーは、ハント中に懐中電灯が点滅するように、ハント中にランダムなレベルで反応を示すようになりました。
  3. You can now only get footstep photo evidence when the ghost has walked in salt and not during a hunt.
    ゴーストが塩の上を歩いたときのみ足跡が撮れるようになりました。ハント中には撮れません。
  4. Adjusted the lighting on Asylum to help improve fps.
    アサイラムの照明システムを調整し、FPSを改善しました。

Date: 04/02/2021 - 6191387

2021/02/04(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where the ghost footstep evidence could be taken for a Wraith.
    レイスなのに足跡の証拠が取れる可能性があるバグを修正しました。
  2. Potential fix for the ghost sometimes ending hunts early.
    ゴーストのハントが早く終わることがあるバグを修正しました。
  3. Fixed a bug where ghost photos wouldn't always register and you would get other evidence instead.
    ゴーストの写真が登録されず、別の証拠の写真になることがあるバグを修正しました。
  4. Fixed a bug where Non-VR players could grab a door that another player was grabbing.
    非VRのプレイヤーが、他のプレイヤーが掴んでいるドアを掴むことができるバグを修正しました。
  5. Fixed a bug where the ghost could open doors that non host players were grabbing and kill them through the door.
    ゴーストがホストではないプレイヤーの掴んでいる扉を開けて殺すことができるバグを修正しました。

▼Changes

  1. Ghost footstep photos can now only be taken if the ghost is either hunting or it has walked in salt.
    ゴーストの足跡の写真は、ゴーストがハント中か塩の上を歩いているときにのみ撮影できるようになりました。

Date: 03/02/2021 - 6184915

2021/02/03(Fixes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where the Ouija board wouldn't always detect that you were talking when using normal push to talk.
    プッシュトゥトークを使用しているとき、ウィジャ盤が認識しないことがあるバグを修正しました。
  2. Prison: Fixed a bug where cell block exit doors would unlock during hunts.
    刑務所: ハント中に独房の裏口のドアのロックが解除されるバグを修正しました。
  3. Fixed a bug where the Ouija board daily challenge couldn't be completed.
    ウィジャ盤のデイリーミッションを完了できなかったバグを修正しました。
  4. Fixed a bug where sound and motion sensors wouldn't always get assigned to the correct floor on the map.
    サウンドセンサーモーションセンサーマップ上の正しい階層に表示されていないことがあるバグを修正しました。
  5. Asylum: Fixed a bug where the ghost couldn't knock on the windows.
    アサイラム: ゴーストが窓をノックできなかったバグを修正しました。
  6. Fixed a bug where the ghost was not always appearing for dead players.
    死んだプレイヤーの視点でゴーストが見えないことがあるバグを修正しました。
  7. Fixed a bug where you couldn't take an evidence photo of the fingerprints on some bathroom windows.
    一部のバスルームの窓についた指紋の写真を撮ることができなかったバグを修正しました。
  8. Fixed a bug where the ghost footsteps would not register as photo evidence.
    ゴーストの足跡が証拠の写真として登録されないバグを修正しました。

Date: 01/02/2021 - 6172107

2021/02/01(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Viveport: Fixed a bug where if you failed to connect to the servers due to failed authentication the main menu wouldn't load.
    Viveportで認証に失敗してサーバーに接続できなかった場合、メインメニューが読み込まれないバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where only the host was getting the daily challenge completion for the ouija board response.
    ホストだけがウィジャ盤のデイリーミッションを完了できていたバグを修正しました。
  3. Fixed a bug where you couldn't see other Non-VR shoulder flashlights during hunts.
    ハント中に他の非VR環境のプレイヤーの懐中電灯が点灯しないバグを修正しました。
  4. Fixed a bug where the cctv monitor would break if a player disconnected when holding either a video camera or head mounted camera.
    ビデオカメラヘッドマウントカメラを持っているプレイヤーが切断すると、トラックのモニターが壊れてしまうバグを修正しました。
  5. Potential fix for lights not always being synced between players after a hunt.
    ハント後にプレイヤー間で照明が同期されないことがある問題を修正しました。
  6. Fixed a bug where the ghost could sometimes see you through closets and lockers.
    ゴーストがクローゼットやロッカーを通してプレイヤーを見つけることがあるバグを修正しました。
  7. Fixed a bug where the ghost could sometimes see you through the farmhouse doors.
    ゴーストが農家のドアを通してプレイヤーを見つけることがあるバグを修正しました。
  8. Fixed a bug where you would be set to offline after completing the training level.
    トレーニングを完了した後、オフラインに設定されるバグを修正しました。
  9. Fixed a bug where non host players could sometimes walk through the main door during a hunt.
    ホストではないプレイヤーがハント中に玄関ドアを通り抜けることがあったバグを修正しました。

▼Changes

  1. Improved the Ghost AI so it will now target any player that gets close to it whilst it's already chasing another player.
    ゴーストのAIを改善し、すでに別のプレイヤーを追跡している場合、それに近づく全てのプレイヤーをターゲットにするようになりました。

Date: 31/01/2021 - 6166710

2021/01/31(Fixes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where exit doors could be walked through during hunts if they were closed when the hunt started.
    ハントの開始時に玄関ドアが閉じられていた場合、ハント中に通り抜けられるようになるバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where only the host could hear salt being placed.
    ホストだけが塩を配置する音が聞けるバグを修正しました。
  3. Potential fix for a bug where the banshee would always target the host.
    バンシーが常にホストをターゲットにするバグを修正しました。
  4. Ridgeview: Fixed a spot where you could get stuck in the garage.
    Ridgeview: ガレージのスタックする可能性のある場所を修正しました。

Date: 30/01/2021 - 6163195

2021/01/30(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where the light switch rotation wasn't being set to the off position after a hunt.
    ハント後に照明のスイッチの向きがオフになっていなかったバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where you could only place 2 salt.
    塩が1缶で2つしか配置できないバグを修正しました。
  3. Fixed a bug where the doors wouldn't close during a hunt if the host died.
    ホストが死んだ場合、ハント中にドアが閉まらないバグを修正しました。
  4. Potential fix for other Non-VR players shoulder flashlights not flashing during a hunt.
    非VR環境の他のプレイヤーの懐中電灯が、ハント中に点滅しないことがあるバグを修正しました。
  5. Potential fix for being able to use locker doors to glitch through walls.
    ロッカーの扉を使ってグリッチできる問題を修正しました。
  6. Fixed a bug where completing the 2nd objective would also give you the exp reward for the 3rd and 4th objective.
    2番目の目標を完了すると、3番目と4番目の経験値報酬も獲得できるバグを修正しました。
  7. Fixed a bug where the ghost wasn't opening closed doors during hunts.
    ハント中にゴーストが閉じたドアを開けなかったバグを修正しました。
  8. School: Fixed a bug where the side doors weren't locking during hunts.
    学校: ハント中に両サイドのドアが閉まらなかったバグを修正しました。
  9. Fixed a bug where lights were not turning back on after they flickered.
    照明がちらついた後、照明が再び点灯しないバグを修正しました。
  10. Fixed a bug where VR players were not setting Non-VR players saved voice volumes.
    VR環境のプレイヤーが非VR環境のプレイヤーのボイス音量の設定を保存できていなかったバグを修正しました。

▼Changes

  1. Improved the movement of ghost orbs so that they stay inside the room longer and are easier to see.
    ゴーストオーブの動きを改善し、部屋の中に長く留まるようにし、見やすくしました。
  2. Reduced the night vision brightness on School and Asylum.
    学校とアサイラムの暗視の明るさを減らしました。

Date: 29/01/2021 - 6159737

2021/01/29(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where if you were in a spot above the ghost it wouldn't kill you.
    ゴーストに重なった状態だと、殺されないバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where the maximum amount of lights that could be on was not being changed during ghost events.
    ゴーストイベント中に点灯できる照明の数が変更されていなかったバグを修正しました。
  3. Fixed the rotation of light switches.
    照明のスイッチのモデルを修正しました。
  4. Fixed a bug where you could sometimes walk through the middle of the School and Asylum main doors when they were closed.
    学校とアサイラムの玄関ドアが閉まっているときにも通り抜けることができるバグを修正しました。
  5. Fixed a bug where if you placed the sound sensor too high on the wall it wouldn't detect footsteps.
    サウンドセンサーを壁の高すぎる位置に設置すると足音が検出されないバグを修正しました。

▼Changes

  1. Glow sticks will now have the same brightness when you are holding them as when they are thrown.
    ケミカルライトは、持っているときと投げたときの明るさが同じになります。
  2. Slightly reduced the range of the glow sticks light.
    ケミカルライトの明かりの範囲をわずかに縮小しました。
  3. Tripods will now place closer to you which will allow you to place them in corners like before.
    三脚が近くに配置されるようになり、以前と同じように角に配置できるようになります。
  4. Non-VR: Flashlights and UV Lights will now turn on when swapping items if your shoulder light was on.
    非VR環境で、ショルダーライトがオンの場合、アイテムを切り替えるときに懐中電灯UVライトがオンになるようにしました。

Date: 28/01/2021 - 6154340

2021/01/28(Fixes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where Tripods could be placed in the ceiling. Tripods will now always get placed directly in front of you.
    三脚を天井に配置できるバグを修正しました。三脚は常に目の前に配置されます。
  2. Fixed a bug where the ghost could see you through some lockers and closets.
    ゴーストがいくつかのロッカーやクローゼットを通してプレイヤーを視認できるバグを修正しました。
  3. Fixed an issue where the light switch model was pointing the wrong way for if the light was on or off.
    照明のスイッチがオンとオフで間違った方向を向いていた問題を修正しました。
  4. Fixed safe spots on Edgefield, Ridgeview, Grafton and Bleasdale.
    Edgefield、Ridgeview、Grafton、Bleasdaleのゴーストに殺されない安全な場所を修正しました。
  5. Fixed a bug where the lobby page number didn't change when you clicked refresh.
    更新ボタンをクリックしてもロビーのページ番号が更新されないバグを修正しました。
  6. Fixed a bug where the lobby server list would show empty pages.
    ロビーのサーバーリストに空のページが表示されるバグを修正しました。
  7. Fixed a bug where your voice chat would stop working and not reconnect if your microphone disconnected from the game.
    マイクがゲームから切断されたとき、ボイスチャットが機能しなくなり再接続されないバグを修正しました。
  8. Potential fix for the doors not always closing during a hunt.
    ハント中にドアが閉まらないことがあるバグを修正しました。
  9. Fixed a bug where the ghost would remain in an infinite hunt if the host disconnected during a hunt.
    ハント中にホストが切断した場合、ゴーストが無限にハントを続けるバグを修正しました。

Date: 27/01/2021 - 6147447

2021/01/27(Fixes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where player names were not being removed from the sanity monitor if they left or disconnected.
    プレイヤーが切断したとき、正気度のモニターに名前が残ったままになるバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where the ghost would get progressively less active the more players died.
    プレイヤーが死ぬほどゴーストのアクティブ性が徐々に低下するバグを修正しました。
  3. Potential fix for a bug where players would sometimes only get half killed by the ghost. (other players could still see them, ghost would still attack them)
    プレイヤーがゴーストによって二度殺されることがあるバグを修正しました。
  4. Prison: Fixed several light leaking issues.
    刑務所: いくつかの光漏れの問題を修正しました。
  5. Potential fix for the ghost breaking when a player disconnects.
    プレイヤーが切断したときにゴーストが壊れることがあるバグを修正しました。
  6. Fixed a bug where Non-VR players could place their head mounted cameras back on the hooks when dead.
    非VR環境のプレイヤーが、死んだ後にヘッドマウントカメラをフックに戻すことができるバグを修正しました。
  7. Fixed a bug where if you played without an internet connection you could only play one game then had to restart.
    インターネットに接続せずにプレイした場合、1ゲームプレイすると再起動する必要があるバグを修正しました。

Date: 26/01/2021 - 6140152

2021/01/26(Fixes)

▼Fixes

  1. Edgefield: Fixed a bug where the ghost could hunt when no one was in the house.
    Edgefield: 家に誰もいないときでもハントが始まることがあるバグを修正しました。
  2. Several optimisations to improve load times.
    ロード時間を改善するためのいくつかの最適化をしました。
  3. Optimisations to the ghosts hunting state to help prevent crashes and disconnects. Please let me know if there are any issues with the ghosts hunting.
    クラッシュや切断を防ぐためのゴーストハンティングの最適化をしました。
  4. Potential fix for the doors sometimes spinning.
    たまに回転することがあるドアを修正しました。
  5. Fixed a bug where VR players could not speak after a game has finished.
    ゲーム終了後にVRプレイヤーが話せないバグを修正しました。
  6. Fixed a bug where you could click fast to break the Salt allowing you to spawn infinite amounts.
    すばやくクリックしたとき、無限に塩を撒けるバグを修正しました。

Date: 24/01/2021 - 6130912

2021/01/24(Fixes/Changes/New)

▼Fixes

  1. Potential fix for ghost photos sometimes not working.
    ゴーストの写真が撮っても判定が入らないことがあるバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where dead players could use the Ouija Board if it was turned on.
    ウィジャ盤がオンになっていると、死んだプレイヤーでも使用できるバグを修正しました。
  3. Potential fix for the Ouija Board not always spawning correctly in multiplayer.
    マルチプレイでウィジャ盤が正しく配置されないことがあるバグを修正しました。
  4. Fixed a bug where Candles wouldn't always turn off for Non-VR players.
    非VR環境でキャンドルが消えないことがあるバグを修正しました。
  5. Fixed a bug where teleport grabbing in VR didn't work when you were dead.
    死んだときにVRでテレポートグラブが機能しなかったバグを修正しました。
  6. Fixed a bug where you could still grab doors when dead.
    死んでもドアを掴むことができるバグを修正しました。
  7. Fixed an issue where head mounted cameras were hard to grab in VR.
    ヘッドマウントカメラがVRだと掴みにくい問題を修正しました。
  8. Asylum: Fixed a bug where you couldn't take photos of the fingerprints on the grey doors.
    Asylum: 灰色のドアの指紋の写真を撮ることができなかったバグを修正しました。
  9. Edgefield: Fixed a bug where you couldn't be killed inside one of the bedroom closets.
    Edgefield: 寝室のクローゼットの一つにいると殺されなかったバグを修正しました。
  10. Potential fix for the CCTV monitor breaking if a player disconnects with a head mounted camera
    ヘッドマウントカメラを装着した状態のプレイヤーが切断すると、監視カメラのモニターが壊れることがあるバグを修正しました。
  11. Potential fix for the Ouija Board photo evidence not always working
    ウィジャ盤の写真が撮れないことがあるバグを修正しました。

▼Changes

  1. Tanglewood: Lowered the volume of the rain sound.
    Tanglewood: 雨音の音量を下げました。
  2. Non-VR: Swapping items from a turned on flashlight will now turn on your shoulder light automatically.
    非VR環境で、懐中電灯がオンの状態でアイテムを切り替えたとき懐中電灯が自動的にオンになります。
  3. Banshees will no longer listen for their non target players by sound.
    バンシーは、ターゲット以外のプレイヤーの声を聞かなくなります。
  4. Changing character will no longer unready everyone.
    キャラクターを変更しても、準備完了が解除されなくなります。
  5. Increased the time sounds can be detected by the parabolic or sound sensor from 2 to 3 seconds.
    指向性マイクサウンドセンサーで音を検出できる時間が2秒から3秒に増加しました。
  6. Lowered the camera night vision brightness on all house maps to prevent situations where it is too bright to see the ghost orbs.
    ゴーストオーブが見えにくい問題を解消するために、全てのマップでカメラの暗視輝度を下げました。

▼New

  1. Added an option in the other options menu to change the ports you use to connect to the server.
    その他のオプションメニューに、サーバーへの接続に使用するポートを変更するオプションを追加しました。

Date: 22/01/2021 - 6125838

2021/01/22(Fixes/Changes/New)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where ambient sounds were being played at the wrong volumes.
    環境音が間違った音量で再生されていたバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where ambient sounds were showing too high values on the parabolic microphone.
    指向性マイクで周囲の音が高すぎる数値を示していたバグを修正しました。
  3. Potential fix for dead player bodies not always counting as evidence.
    死体を撮っても証拠の写真として判定されないことがあるバグを修正しました。
  4. Fixed a bug where Non-VR dead player bodies would spawn inside the ground if they were crouched.
    しゃがんだ状態で死ぬと、地面に埋まった状態で死体がスポーンするバグを修正しました。
  5. Asylum: Fixed some objects that had missing collision.
    アサイラム: 接触判定が欠落していたいくつかのオブジェクトを修正しました。
  6. Fixed a bug where you could place salt through walls and doors.
    壁やドアを通して塩を設置できるバグを修正しました。
  7. Fixed a bug where the ghost could turn on the radios when the power was off.
    ブレーカーがオフのときにゴーストがラジオをつけることができるバグを修正しました。
  8. Fixed the missing sounds that the parabolic and sound sensors couldn't hear on the ghost.
    指向性マイクサウンドセンサーで拾えなかったゴーストの音を修正しました。
  9. Potential fix for the bug where doors sometimes spin around.
    ドアが回転することがあるバグを修正しました。

▼Changes

  1. Prison: Slightly lowered the volume of the ambient wind sound.
    刑務所: 環境音の風の音の音量を少し下げました。

▼New

  1. Added a potential way for players on an internet with strict firewall settings to connect to the server without using a VPN.
    厳密なファイアウォール設定を必要とするプレイヤーのために、VPNを使用せずにサーバーに接続するための方法を追加しました。

Date: 21/01/2021 - 6119267

2021/01/21(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where several objects couldn't be seen by the smooth VR recording camera.
    VRカメラで複数のオブジェクトが見えないバグを修正しました。
  2. Fixed several sounds that could not be heard by the parabolic microphone. There are still some missing sounds such as some ghost sounds that won't get read yet.
    指向性マイクで拾えなかったいくつかの音を修正しました。まだ拾えないゴーストの音などが残っています。
  3. Fixed a bug where some areas on maps had a constant sound value on the parabolic and sound sensor that would slowly raise over time.
    マップ上の一部のエリアで指向性マイクサウンドセンサーの値が一定で、時間経過とともにゆっくりと上昇するバグを修正しました。
  4. Fixed a bug where ambient sounds were not playing in their correct locations on several maps.
    いくつかのマップで、正しい場所で環境音が再生されないバグを修正しました。
  5. Potential fix for the ghost sometimes checking the floor below the player it is searching for.
    ゴーストがプレイヤーの下の階層を探索することがあるバグを修正しました。
  6. Fixed a bug where some objects could still be interacted with by the ghost if they were picked up near the ghost and taken to another location.
    一部のオブジェクトがゴーストの干渉を受け、別の場所に運ばれた場合でも、ゴーストが干渉する可能性があるバグを修正しました。

▼Changes

  1. Improved how some sound values get display on the parabolic and sound sensor monitor to make them more realistic.
    指向性マイクサウンドセンサーのモニターに表示される一部のサウンド値を改善し、よりリアルにしました。

Date: 19/01/2021 - 6106200

2021/01/19(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where the Non-VR loading screen wasn't covering the entire screen on super ultra wide resolutions.
    非VR環境のロード画面で、スーパーウルトラワイドの解像度だと画面全体をカバーしていなかったバグを修正しました。

▼Changes

  1. Increased the Parabolic Microphone distance from 10 to 30 meters and the width from 3 to 6 meters. This is supposed to be used to give you the general direction the ghost and not exactly where it is.
    指向性マイクの範囲が10メートルから30メートルに、幅も3メートルから6メートルに拡大されました。これは、ゴーストのおおよその方向を検知するために使用するようになっており、正確な場所ではありません。
  2. Reduced the size of the Parabolic Microphone model to give you a better view on Non-VR.
    指向性マイクのモデルのサイズを縮小し、非VR環境で画面の邪魔にならないようにしました。
  3. School: Lowered the volume of the phones.
    学校: 電話の音量を下げました。
  4. Removed some ambient sounds from being read by the parabolic microphone and sound sensors that were not caused by the ghost.
    指向性マイクサウンドセンサーで拾う音からゴーストが原因でない一部の音を削除しました。
  5. Slightly increased the ghosts chance to wander on all difficulties.
    全ての難易度で、ゴーストがさまよう頻度をわずかに増やしました。
  6. The Activity Monitor will now show an estimated value rather than the true value. This will prevent you from discovering EMF Level 5 without using the EMF Reader.
    アクティビティモニターには、正しい値ではなく推定値が表示されます。これにより、EMFリーダーを使用せずにアクティビティの傾向からEMFレベル5を検出することができなくなります。

Date: 18/01/2021 - 6099916

2021/01/18(Fixes/Changes)

▼Fixes

  1. Asylum: Fixed a bug where you couldn't take fingerprints photos on the grey doors.
    アサイラム: 灰色のドアについた指紋の写真を撮ることができなかったバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where the ghost was able to target you on several maps when you were outside.
    ゴーストがいくつかのマップで、外にいるプレイヤーをターゲットにすることができたバグを修正しました。
  3. Fixed a bug where the outside temperature was still changing on several maps.
    いくつかのマップで外気温がまだ変化しているバグを修正しました。

▼Changes

  1. The Parabolic Microphones range has been increased from 8 to 10 meters. The width has also been increased from 2 to 3 meters.
    指向性マイクの範囲が8メートルから10メートルに拡大されました。 幅も2メートルから3メートルに拡大されました。
  2. Slightly reduced the temperature variations on the Thermometer.
    温度計の温度変化をわずかに減らしました。
  3. Improved the ghosts pathfinding when it is searching your last location to prevent it from checking different floors.
    ゴーストがプレイヤーを最後に見た場所を探索するときの探索経路を改善し、異なる階層まで探索しないようにしました。

Date: 17/01/2021 - 6095311

2021/01/17(Fixes/Changes/New)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where the outside temperature was changing with the power.
    ブレーカーの状態によって外気温が変化するバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where you could use sanity pills infinitely when the truck was closed.
    トラックが閉じているときに精神安定剤を無限に使用できるバグを修正しました。
  3. Professional Difficulty: Fixed a bug where the ghosts room would sometimes start at maximum temperature.
    難易度プロ: ゴーストルームが最高温度で始まることがあるバグを修正しました。

▼Changes

  1. Removed the temperature objective due to the temperature changes.
    温度の仕様変更のため、温度検知の目標を削除しました。
  2. Each room will now lower and raise their temperature at slightly different speeds.
    各部屋は、わずかに異なる速度で温度が上がったり下がったりします。
  3. Lowered the speed that temperature raises in rooms once the power is on.
    ブレーカーをオンにしたときの部屋の温度が上がる速度を上げました。
  4. Lowered the speed that the ghost lowers the temperature in it's room.
    ブレーカーをオフにしたときの部屋の温度が下がる速度を下げました。
  5. Freezing temperature ghosts will now reduce the room temperature at the same speed as other ghosts. This means that when the power is off, all rooms including the ghost room will drop at a similar speed.
    氷点下のゴーストは他のゴーストと同じ速度で部屋の温度を下げるようになりました。これは、ブレーカーがオフの場合、ゴーストルームを含む全ての部屋の温度が同じ速度で落ちていくことを意味します。

▼New

  1. Added a delay for closing the truck door once it has been opened to prevent trolling.
    トロール行為を防ぐため、トラックのドアが開いたら閉じるための遅延を追加しました。

Date: 16/01/2021 - 6092917

2021/01/16(Fixes/Experimental Changes/New)

▼Fixes

  1. Fixed a bug where the ghost would stop hunting if it couldn't reach you.
    ゴーストがプレイヤーに届かなかった場合、ハントを辞めるバグを修正しました。
  2. Fixed a bug where the ghost could see you in closets and lockers at some angles.
    ゴーストがクローゼットやロッカーでいくつかの角度でプレイヤーを視認できるバグを修正しました。

▼Experimental Changes

  1. All rooms will now start with slightly different temperatures.
    全ての部屋が異なる温度で始まります。
  2. If the power is off, the temperature in every room will now slowly drop to 5C/41F.
    ブレーカーがオフの場合、全ての部屋の温度がゆっくりと摂氏5℃華氏41℉まで下がります。
  3. If the power is on, the temperature in every room will slowly raise unless the ghost is in the room where it will still drop.
    ブレーカーがオンの場合、ゴーストが居る部屋以外の全ての部屋の温度がゆっくりと上がっていきます。
  4. Professional Difficulty: Due to the power starting off, the room temperatures will start at 5C/41F.
    難易度プロ: ブレーカーがオフになるため、室温は摂氏5℃華氏41℉から始まります。
  5. The Thermometer refresh rate has been lowered to 2 seconds.
    温度計の更新頻度が2秒おきに下がりました。

▼New

  1. Added a server region prefix in front of the room invite code to help show what region you are in or trying to connect to.
    部屋の招待コードの前にサーバーリージョンの接頭辞を追加し、現在のリージョンまたは接続しようとしているリージョンを表示できるようにしました。

コメント (β版パッチノート)

  • 総コメント数1
  • 最終投稿日時 2021/02/04 13:51
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    • 1
    • ななしの調査員
    2021/02/04 13:51 ID:kqla9lnl

    塩撮っても追加報酬判定出ないなと思って撮らなくなったんだけどやっぱりバグだったのね

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