【ヘルダイバー2】パッチノート(2024年2~3月)の内容まとめ
ヘルダイバー2(HELLDIVERS2)の過去のパッチノート内容(2024年2~3月)をまとめています。翻訳文・原文どちらも掲載しているので、調整内容などを知りたい方は参考にして下さい。
目次 (パッチノートまとめ(2024年2~3月))
- 1.000.104 (2024/3/26配信)
- 1.000.103 (2024/3/20配信)
- 01.000.102(2024/3/12配信)
- 01.000.100(2024/3/6配信)
- 1.000.13(2024/2/28配信)
- 1.000.12(2024/2/23配信)
- 1.000.11(2024/2/22配信)
- 1.000.10(2024/2/21配信)
- 1.000.009(2024/2/17配信)
- 1.000.008(2024/2/16配信)
- 1.000.007(2024/2/15配信)
- 1.000.006(2024/2/14配信)
- 1.000.005(2024/2/13配信)
- 1.000.004(2024/2/10配信)
1.000.104 (2024/3/26配信)
概要
このパッチで行われたこと
アークベースの武器の修正
修正内容
以下の武器や戦略支援からアークを発射した際にゲームがフリーズすることがなくなった。
ライトニング放射器
ARC-12 ブリッツァー
テスラタワー
Overview
Whats been done in this patch.
Fixes to the Arc based weapons
Fixes
Game no longer freezes when firing arcs from the following weapons and stratagems
Arc Thrower
Arc Shotgun
Tesla Tower
1.000.103 (2024/3/20配信)
概要
今回のパッチでは
EXO-45パトリオット・エキソスーツ、ゲームステータス、UI、全般的な安定性の修正。
惑星ハザードとパトロールスポーンのバランス改善。
バランス調整
揺れ、流星群、火山活動、火の竜巻、イオン嵐など、さまざまな惑星ハザードのスポーン率をバランス調整。ミッション中にハザードがスポーンする頻度が減少しました。
メテオ・シャワーはスポーン率の減少に加え、以下の変更を受けました:
爆発半径の縮小
メテオのダメージをわずかに減少
メテオの流速がわずかに減少しました。
流星の色がわずかに変更され、より見つけやすくなりました。
火山活動はスポーン率の減少に加え、以下の変更を受けた:
爆発半径を縮小
岩石の速度をわずかに減少
フェンリルIIIの照明を、流星群中の視認性を向上させるため、少し明るめに調整しました。
修正
パトロールがプレイヤーにスポーンすることが減少。
旋回中にミサイルを発射しても、エクソスーツが自壊しなくなった。
エグゾスーツはダメージを受けても近接戦闘機能を維持する。
以下のシナリオにおけるクラッシュの修正
フルスクリーンモードでALT+Tabキーを押した場合
ボイスオーバーの言語を変更した場合
PS5起動時の問題
グレネードを使用中にエグゾスーツ内でスティムを使用した場合
進行中のミッションに参加した場合
タイトル画面でアイドリングしているとき
ショットガン "ブリッツァー "や "ライトニング放射器"などのアーク系武器のショットが "Shots fired "および "Shots hit "のステータスにカウントされるようになった。
オートマトンのドロップシップがダウンした際のネットワーク非同期の問題を修正
Elgato Stream Deck Foot Pedalのサポートを修正。
既知の問題
これらの問題は、このパッチによって導入され、現在作業中であるか、または以前のバージョンからのもので、まだ修正されていません。
フレンド招待とクロスプレイに関する様々な問題:
クロスプラットフォームのフレンド招待が、フレンド申請タブに表示されない場合がある。
フレンドコードでフレンドになった他のプレイヤーのフレンドを解除できない。
フレンドリストに登録されていないプレイヤーのブロックを解除できない。
Steam名が3文字以下のプレイヤーとはフレンドになれません。
大きなオブジェクトや重要なオブジェクトの近くにあるヘルポッドのステアリング操作が、現在意図した通りに機能しておらず、その結果、オブジェクトの周囲の広い範囲でステアリング操作が無効になっています。
コンソール言語がウクライナ語に設定されている場合、オンライン機能が機能しない。
アクティビティカード経由でマルチプレイに参加した場合、ロードアウトを選択できないことがある。
すべての防衛ミッション終了時に惑星解放率が100%に達する。
バイタリティ・ブースターを装備した状態で深海で溺れると、ヘルダイバーが壊れた状態になる。
エグゾスーツが損傷または破損した状態で納品されることがある。
ストラタジェムビームが敵に付着することがあるが、元の場所に展開する。
大爆発を起こした際、上空にピンク色のアーティファクトが出現することがある。
救出中にチャットボックスの表示が映画のようなレターボックスによって妨げられる。
ゲームを再起動すると、プレイヤーのロードアウトカスタマイズがリセットされることがある。
Overview
For this patch, we have implemented:
Fixes to the EXO-45 Patriot exosuit, game stats, UI, and general stability.
Balance improvements for planetary hazards and patrol spawns.
Balancing
Balanced and adjusted spawn rates for the various planet hazards including tremors, meteor showers, volcanic activity, fire tornados, and ion storms. Hazards should now spawn less frequently during missions.
Meteor Shower has received the following changes in addition to reduced spawn rate:
Reduced explosion radius
Reduced meteor damage slightly
Reduced meteor velocity slightly
Meteor color has been changed slightly to try and make it easier to spot.
Volcanic Activity has received the following changes in addition to reduced spawn rate:
Reduced explosion radius
Reduced rock velocity slightly
Lighting on Fenrir III has been adjusted to be a bit less bright to improve visibility during meteor showers
Fixes
Reduced incidents of patrols spawning on players.
Exosuit no longer destroys itself when firing a missile while turning .
Exosuit retains its melee functionality, even when damaged.
Crash Fixes for the following scenarios
When ALT+Tabbing in fullscreen mode
After changing voice over language
PS5 boot issue
Using a stim inside of an Exosuit while wielding a grenade
When joining an ongoing mission
When idling on the title screen
Shots from arc-based weapons, such as 'Blitzer' shotgun and 'AC-8 Arc Thrower' stratagem now count towards "Shots fired" and "Shots hit" stats.
Fixed network desync issue with downed Automaton dropships.
Fixed Elgato Stream Deck Foot Pedal support.
Known Issues
These are issues that were either introduced by this patch and are being worked on, or are from a previous version and have not yet been fixed.
Various issues involving friend invites and cross-play:
Cross-platform friend invites might not show up in the Friend Requests tab.
Players cannot unfriend other players befriended via friend code.
Players cannot unblock players that were not in their Friends list beforehand.
Players cannot befriend players with Steam names shorter than 3 characters.
Hellpod steering close to large or important objects is currently not functioning as intended, resulting in steering being disabled in a large area around the object.
Online features are not functioning when console language is set to Ukrainian.
Players may be unable to select loadout when joining a multiplayer via an activity card.
Planet liberation reaches 100% at the end of every Defend mission.
Drowning in deep water with a Vitality Booster equipped puts Helldiver in a broken state.
Exosuits will sometimes be delivered in a damaged or broken state.
Stratagem beam might attach itself to an enemy but it will deploy to its original location.
Pink artifacts may appear in the sky when setting off large explosions.
Text chat box display is obstructed by the cinematic letterboxing during extraction.
Sometimes the player’s loadout customizations will reset after restarting the game.
01.000.102(2024/3/12配信)
概要
本日のパッチは、重装甲のターミニッドの敵のスポーン率と、それらに対する可能なプレイに対処するものです。また、UI要素の修正とクラッシュの修正も含まれています。
バランス
敵:
高難易度でスポーンする重装甲のターゲットの多さ、特にターミニッドについては、オンラインでも社内でも大きな論点となっている。グループには何らかの対戦車能力を持たせるつもりだが、以前必要とされていたほどではない。
そのため、難易度7以上のチャージャーとバイル・タイタンのスポーン率を下げた。また、チャージャーとバイル・タイタンのスポーン・スパイクのリスクも減らしました。
なお、難易度を下げたのではなく、敵の種類の分布を変更しました。難易度を下げたのではなく、他のタイプの敵がより多く出現するようになることをご期待ください。
チャージャーの "脚メタ "のようなものを我々のゲームに見出すコミュニティーの能力には謙遜しているが、重い対戦車兵器を明らかな弱点ではなく脚に費やすのは期待に反しているように思える。
チャージャーの脚に関しては何も変更しませんが、チャージャーの頭部のヘルスを下げます。無反動ライフルやEAT-17をうまく当てればチャージャーが即死する程度にする。
EAT-17や無反動ライフルの射撃で、あまりうまく命中させられなかった場合の装甲貫通能力を向上させるという、残念ながら文書化されていない前回のパッチの変更と合わせて、チャージャーは装備の整ったグループによって扱いやすくなったはずだ。
ゲームプレイ
「エレクトロニック・カウンターメジャーズ(Electronic Countermeasures)」作戦修正は、入力した作戦の代わりにランダムな作戦を与える可能性があったが、再調整のため削除された。私たちは、このモディファイアが十分に明確に伝えられておらず、全体的に現在の実装方法では興奮よりもフラストレーションの方が大きいことを発見しました。この変更は1.000.100で行われましたが、意図せずパッチノートから漏れていました。
修正
いくつかのHUD/UIエレメントに欠けていたテキストを修正。
ニュースビデオの字幕と音声の不一致を修正。
ゲームプレイの途中やミッションへのデプロイ時に発生する様々なクラッシュを修正。
Overview
Today's patch is dealing with the spawn rate of heavily armored Terminid enemies as well as the possible play against them. It also contains some fixes to UI elements and crash fixes.
Balancing
Enemies:
The amount of heavily armored targets that spawn on higher difficulties, especially for Terminids, have been a big discussion point online and internally. The intent is for groups to have to bring some form of anti-tank capability but not to the degree previously needed.
To that end we have reduced the spawn rate of Chargers and Bile Titans on difficulties 7 and up. In addition we have reduced the risk of spawn spikes of Chargers and Bile Titans.
Please note that we have changed the distribution of enemy types, not reduced difficulty. Expect other enemy types to appear in greater numbers instead.
We are humbled by the community's ability to find things like Chargers “leg meta” in our game, however spending your heavy anti tank weapons on legs instead of the obvious weak point seems counter to expectation.
We are not changing anything regarding the Charger’s legs, we are however lowering the health of the Charger’s head. It should now be at a point where a well placed shot from a Recoilless Rifle or EAT-17 instantly kills a charger.
Together with the unfortunately undocumented change of last patch that increased the armor penetration ability of less well placed shots for EAT-17s and Recoilless Rifle shots, Chargers should now be easier to handle by well equipped groups.
Gameplay
"Electronic Countermeasures" operation modifier, which had a chance of giving you a random stratagem instead of the one you input, has been removed in order to be reworked, and will be reintroduced in a future iteration. We found that this modifier wasn’t communicated clearly enough and overall caused more frustration than excitement with the way it was currently implemented. This change was made in 1.000.100 but was unintentionally omitted from the patch notes.
Fixes
Fixed missing text on several HUD / UI elements.
Fixed several subtitle / VO mismatches in the news videos.
Fixed various crashes that occurred mid-gameplay and when deploying to missions.
01.000.100(2024/3/6配信)
主要アップデート
惑星ハザードがアクティブに
火竜巻や流星群など、多くの惑星で展開中に不定期に環境上の課題が追加されます。
バランス調整
殲滅ミッション
殲滅ミッションのキル数が増加し、敵のスポーン頻度も増加しました。ミッション完了までの時間は以前は意図したよりも短かったが、現在は通常2倍の時間がかかるようになっている。
プライマリ、セカンダリ、サポート武器
- ブレイカー:マガジン容量を16から13に減らし、リコイルを30から55に増加。
- レールガン:セーフモードでの装甲貫通力の低下、敵の耐久部位に対するダメージの低下。
- 火炎放射器:1秒あたりのダメージが50%増加
- レーザーキャノン:敵の耐久部位に対するダメージ増加、アーマー貫通力増加、エルゴノミクス改善
- パニッシャー:総弾数を40発から60発に増加、よろけ力を増加、ダメージを1発あたり40発から45発に増加
- ブレイカー乱射: アーマー貫通力の増加、発射速度の増加(300から330へ)、1発あたりのペレット数の増加(12から16へ)、マガジンサイズの減少(32から26へ
戦略支援
- SH-32 シールドパック:リチャージまでのディレイ増加
- 軌道120(380)mm榴弾弾幕: 砲撃時間の増加、拡散の減少
修正
- アーマーの評価値が意図した通りにダメージを軽減していなかったのを修正。
- 特定のバグホール(ストーカーの巣を含む)が不必要に破壊しにくかったのを修正。
- PS5でアンチエイリアスのトグルが機能していなかったのを修正。
- ゲームが暗すぎるケースを解決するため、全惑星の照明のバランスを調整。
- 懐中電灯の効果を改善。
- エラタ・プライムの天候「砂の雨」時の視認性を向上。
- チュートリアルのマテリアルとライティングを更新。
- ライティング」のグラフィック設定が「低」に設定されている場合、一部のマテリアルがぼやけて見えるケースを改善。
- 主目的「E-710の抽出」で発生する可能性のあるタイミングの問題を修正。
- バンカーPOI内のボタンのインタラクション動作を変更。ヘルダイバーは数秒間ボタンを押した後、ボタンを離すようになりました。
- 大型アセットが爆破された場合、その下の地面が浮いてしまうケースがあったのを修正。
- 発射中のICBMの隣に立っているヘルダイバーが、自然発火ではない可能性があるものの、適切にトーストされるようになりました。
- ラグドール後に雪玉が投げられないのを修正。
- 溺れた後にグレネードを使用できるように修正。
- カメラがプレイヤー自身の死体にロックされなくなり、観戦モードがブロックされるようになった。
- ヘルダイバーが他のプレイヤーによって発生した炎やガスなどからダメージを受けるようになった。
- バラバラになっても鎧が伸びなくなりました。
Major Updates
Planetary Hazards active
Many planets now have additional environmental challenges that will appear at random while you are deployed, from fire tornadoes to meteor showers and many more.
Balancing
Eradicate Missions
Eradicate missions now require more kills and enemies spawn more often. The time to complete the mission was previously shorter than intended and should now usually take twice as long to complete.
Primary, Secondary, & Support Weapons
Breaker: Decreased magazine capacity from 16 to 13, increased recoil from 30 to 55
Railgun - Decreased armor penetration in Safe Mode, decreased damage against durable enemy parts
Flamethrower: Increased damage per second by 50%
Laser Cannon: Increased damage against durable enemy parts, increased armor penetration, improved ergonomics
Punisher: Increased total ammo capacity from 40 to 60, increased stagger force, increased damage from 40 per bullet to 45 per bullet
Breaker Spray & Pray: Increased armor penetration, increased fire rate from 300 to 330, increased number of pellets from 12 to 16 per shot, decreased magazine size from to 32 to 26
Stratagems
Energy Shield Backpack: Increased delay before recharging
380mm and 120mm Orbital Barrages: Increased duration of the bombardment, decreased spread
Fixes
Fixed armor rating values not reducing damage as intended.
Fixed certain Bug Holes (including Stalker Nests) that were unnecessarily hard to destroy.
Fixed anti-aliasing toggle not working on PS5.
Balanced lighting across all planets to solve cases where the game was too dark.
Improved flashlight efficacy.
Increased visibility during “sand rain” weather on Erata Prime.
Updated tutorial materials and lighting.
Improved cases where some materials could look blurry if "Lighting" graphic setting was set to "Low".
Fixed timing issues that could occur in the “Extract E-710” primary objective.
Changed button interaction behavior for buttons in bunker POIs. Helldivers will now let go of the button after holding it for a few seconds.
Fixed some cases of large assets floating if the ground beneath them was blown up.
Helldivers standing next to ICBMs during launch will get properly toasty with a chance of not-so-spontaneous combustion.
Fixed unthrowable snowballs after ragdolling.
Fixed being able to use grenades after drowning.
Camera no longer locked on the player's own corpse and blocking spectator mode.
Helldivers now take damage from fire, gas etc. generated by other players.
Armor no longer stretches when dismembered.
1.000.13(2024/2/28配信)
修正点
PS5でのログイン速度とエラーメッセージの改善
- 改善:シップHUDのショートカットをリバウンドできるようにすることで、AZERTYキーボードをサポート。
- 修正:購入またはコレクション後にスーパークレジットが表示されない問題を修正
- 修正 購入後にプレミアム・ウォーボンドにアクセスできない問題を修正
- 修正済み:プレイヤーがランクやタイトルを変更した際にクラッシュすることがあった。
- 修正済み: アクイジションとソーシャルメニューのHUDテキストが欠落していた問題を修正しました。
- 修正済み: ミッション閲覧中にクラッシュすることがあった。
- 修正済み:AFKキック後に発生する無制限戦略支援使用の不具合
- 修正済み:AFKキック後に発生した装備品の紛失問題
- 修正済み:AFKキック後に表示される紫色のクエスチョンマーク
Fixes
Improved: login speed and error messages on PS5
Improved: support for AZERTY keyboards by allowing the Ship HUD shortcuts to be rebound
Fixed: Super Credits not showing up after purchase or collection
Fixed: Premium Warbond not being accessible after purchase
Fixed: crash which could occur when a player changed their rank or title
Fixed: missing text in HUD for Acquisitions and Social menus
Fixed: crash which could occur while browsing missions.
Fixed: unlimited stratagem use glitch which occurred after an AFK kick
Fixed: missing equipment issues after an AFK kick
Fixed: purple question marks appearing after an AFK kick
1.000.12(2024/2/23配信)
修正点
- サーバーの上限を引き上げました!
- 一部のプレイヤーがシネマティクスで長時間スタックする問題を修正しました。
Fixes
We have raised the server cap!
Fixed issue where some players would get stuck in cinematics for an extended period of time.
1.000.11(2024/2/22配信)
修正点
- 他のプレイヤーのシップに合流する際に発生する複数のクラッシュを修正。
-ADSを終了する際に発生するクラッシュを修正。
- プレイヤーが砲撃中にセッションを抜けるとクラッシュする問題を修正。
- 銀河戦争マップのオンライン・ミッションが選択不可能になっていた問題を修正。
- GameGuardとSteamの "verify integrity "ステップに関する問題を修正。
- GameGuardとWindowsファイアウォールの問題を修正。
- シップ・マネージメント・パネルへのアクセスを妨げていた問題を修正。
- プレイヤーが霜取り中や船の紹介シネマティックで立ち往生する問題を修正
- スーパー・クレジットの購入に失敗するとクラッシュする問題を修正
- クイックプレイを連続して行うとクラッシュする問題を修正
- アイドル状態が15分続くとタイトル画面に戻る機能を実装。
クライアントとバックエンドのコミュニケーションの継続的改善。
Fixes
Fixed multiple crashes triggered when joining other players’ ships.
Fixed crash triggered when exiting ADS.
Fixed crash triggered when players leave a session while bombardments are active.
Fixed issue where online missions in Galactic War Map were unselectable.
Fixed issue with GameGuard and Steam’s “verify integrity” step.
Fixed issue with GameGuard and the Windows firewall.
Fixed issue preventing access to Ship Management panel.
Fixed issue causing players to get stuck in the defrosting or in the ship intro cinematic
Fixed crash triggered when the process of buying Super Credits fails.
Fixed crash triggered after consecutive quickplay attempts.
Implemented a functionality that will kick players who remain idle for 15 minutes back to the title screen.
Continuous improvement on client > backend communications.
1.000.10(2024/2/21配信)
修正点
- ラグドールのモメンタムを複製する際のクラッシュを修正しました
- デストラクションを複製する際のクラッシュを修正しました
- ミッション終了時の報酬を表示する際のクラッシュを修正しました
- PC上でのクイックプレイ・マッチメイキングにおける100%ブロックの問題を解決しました
- 市民ミッションの難易度を抽出するように調整しました
- 起動時に黒い画面が表示される問題などを回避するため、プラットフォーム認証の処理方法を改善しました
- バックエンドのパフォーマンスを改善するため、クライアント>バックエンドの通信を改善しました
- クイックプレイに自動リトライ・メカニズムを実装しました
- エラー "10002038 "に対する適切なログイン・エラー・メッセージを追加しました
Fixes
- Fixed crash when replicating ragdoll momentum.
- Fixed crash when replicating destructions.
- Fixed crash when displaying the mission end rewards.
- Resolved a 100% block issue for quickplay matchmaking on PC
- Tuned extract civilian mission difficulty.
- Improved the way that we handle platform authentication to avoid things like the black screen issue at startup.
- Improvements to our client > backend communication for better backend performance.
- Implemented an automatic retry mechanism to quickplay.
- Added proper login error message for error "10002038.”
1.000.009(2024/2/17配信)
ヘルダイバーの皆さん、今日はパッチを用意しました。今回も安定性とマッチメイキングに引き続き重点を置いています。現在直面しているサーバーの問題については、個別に取り組んでいます。私たちは、これがほとんどのプレイヤーにとって最も緊急性の高いものであることを認識しており、彼らを非常に真剣に扱っています。
修正点
このバージョンでは次の問題が修正されました
安定性/クラッシュ
- テキスト読み上げに関連する抽出カットシーン中のクラッシュを修正しました
- 連続したマルチプレイヤーミッション後の探索および破壊ミッションでの抽出中に発生するクラッシュを修正しました
- カットシーンに参加中に切断されるとクラッシュする問題を修正しました
- ADSモードで「SMG-37 Defender」から射撃中のクラッシュを修正しました
- 足跡エフェクトのサーフェス データに関連してまれに発生するクラッシュを修正しました
- 同一のパーティクル エフェクトの再生に関連するまれなクラッシュを修正しました
- 招待の承諾に関連して発生する可能性のあるクラッシュを修正しました
マッチメイキング
- 無効なデータをマルチプレイヤー サービスに送信する原因となった問題を修正しました
- 接続の可能性を高めるためにロビーの並べ替えが改善されました
バランスとその他の修正
- 防衛イベントの難易度が引き下げられました
- スイサイド、インポッシブル、ヘルダイブのミッションが簡単すぎる問題を修正
- Horde Modeの難易度が増加しました
- Horde モードのタイマーが 15 分に延長されました
- ミッション終了画面を更新して、経験値と要求倍率を表示しました
- ミッションに複数の同じ戦略が持ち込まれる可能性がある問題は解決されました
Helldivers, we have prepared a patch for today. This one continues the focus on stability and matchmaking. We are separately working on the server issues that we’re facing at the moment. We know this is the highest urgency for most players and we treat them very seriously.
🔧 Fixes
The following issues have been fixed for this version:
STABILITY/CRASHES
- Fixed a crash during extraction cutscene relating to text to speech.
- Fixed a crash happening during extraction in search and destroy missions after consecutive multiplayer missions.
- Fixed a crash when getting disconnected during the joining cutscene.
- Fixed a crash while shooting from the 'SMG-37 Defender' in ADS mode.
- Fixed a crash that rarely occurs relating to surface data for footstep effects.
- Fixed a rare crash relating to identical particle effects playing.
- Fixed a crash that could occur in relation to accepting an invite.
MATCHMAKING
- Fixed an issue that caused us to send invalid data to multiplayer services.
- Improved lobby sorting to increase chance of connectivity.
BALANCE & OTHER FIXES
- Defend event difficulty has been reduced.
- Fix for Suicide, Impossible and Helldive missions being too easy.
- Horde Mode difficulty Increased.
- Horde mode timer has been increased to 15 minutes.
- Updated Mission End screen to display Experience and Requisition multiplier.
- Issue where multiple of the same stratagems could be brought to a mission has been resolved.
1.000.008(2024/2/16配信)
概要
このパッチでは、私たちが重点を置いた主な分野は次のとおりです。
- クラッシュを解決します
- マッチメイキング機能の改善
- サーバーの最適化
- 防衛イベントの更新
修正点
このバージョンでは次の問題が修正されました。
マッチメイキング
- Playfab の最適化 - Playfab 環境の最適化 - すべてのロビーに、より効果的なマッチメイキングを実行するための適切なデータが含まれるようになりました
- フィルタリングの最適化 - プレイヤーがロビーを検索するときにフィルタ システムを最適化しています
安定性とクラッシュ
- パーティクル レンダラーのクラッシュやラグドールのクラッシュなど、ゲーム内で発生した主な 3 つのクラッシュを修正しました
- アプリケーションがラップトップの一部の GPU よりも統合グラフィックスを優先する問題を修正しました
イベントや大規模な注文を守ります
- 読みやすさを目的として、メジャーオーダーディフェンスイベントに視覚的な進行インジケーターを追加しました
Overview
For this patch, our major areas of focus were
- Resolving crashes.
- Improving matchmaking functionality.
- Optimizing our server
- Defend event updates
Fixes
The following issues have been fixed for this version.
Matchmaking
Playfab optimization - Playfab environment optimized - All lobbies now have proper data to run more effective matchmaking
Filtering optimization - We are optimizing the filter system when players are searching for lobbies.
Stability and crashes
We have fixed three of our top crashes in the game, including particle renderer crashes and ragdoll crashes.
Fixed an issue where the application prioritized integrated graphics over some GPU in laptops.
Defend Events and Major Orders.
For readability purposes, we added a visual progression indicator to major order defend events
1.000.007(2024/2/15配信)
概要
このパッチでは、私たちが重点を置いている分野は次のとおりです。
Defend Events - 大型注文のコンテンツを更新
修正点
防御イベントが修正され、アップデートが行われました
Overview
For this patch, our area of focus is
Defend Events - updated content for major orders
Fixes
Defend Events have been fixed and received an update
1.000.006(2024/2/14配信)
概要
- このパッチでは、次の領域に焦点を当てました
- 全体的なゲームの安定性が向上しました
- 今後のサーバーマッチメイキングの改善に向けてビルドを準備しました
- 接続と切断の問題を解決します
修正点
- アプリケーションの起動直後に閉じた場合のクラッシュを修正しました
- 抽出カットシーン中にゲームがクラッシュしなくなりました
- 友達が多すぎるユーザー プロファイルでもクラッシュが発生しなくなりました
- 抽出カットシーン中にテキスト読み上げを使用するとクラッシュする問題を修正
- ユーザーがカットシーンに参加中に切断してもゲームがクラッシュしなくなりました
- ミッション概要の操作ステータスによってクラッシュが発生しなくなりました
- 切断されたプレイヤーの残存視覚効果によって引き起こされるクラッシュを修正しました
- ADS 使用時にゲームがクラッシュしなくなりました
- パッチサイズの増加を引き起こしたゲームデータパッキングの不安定性を修正しました
- バックエンド接続が改善され、ミッション中に切断される可能性が減少します
- マッチメイキングのエクスペリエンスと成功の可能性が向上します
Overview
- For this patch, we have focused on the following areas:
- Improved general game stability
- Prepared build for upcoming server matchmaking improvements.
- Resolving connectivity and disconnect issues.
Fixes
- Fixed crash when application was closed shortly after start
- Game no longer crashes during extraction cutscene.
- User profile with too many friends no longer causes crash.
- Fixed crash when using text-to-speech during extraction cutscene
- Game no longer crashes when users disconnect during the joining cutscene.
- Operation Status in Mission Summary no longer causes crash.
- Fixed crashes caused by leftover visual effects from disconnected players.
- Game no longer crashes when using ADS.
- Repaired instability in game data packing that caused increased patch sizes.
- Improved backend connectivity, reduces likelihood of disconnecting in missions.
- Improved matchmaking experience and likelihood of success.
1.000.005(2024/2/13配信)
概要
- このパッチの主な目標は、次のことに対処することでした。
- サーバー容量とログインアクセス
- 進行状況とミッションの報酬
修正点
このパッチでは、次の変更を加えました。
サーバー容量とログインアクセス
- 認証リクエストを全体的に緩和しました
- エラー メッセージの可視性が向上し、新しい試行がいつ行われるかを明確に示すカウントダウン タイマーが追加されました。
進行状況とミッション報酬
- デイリーおよび難易度の進行エラーを修正
- 今後のミッション報酬を修正
Overview
- For this patch, our primary goals were to address
- Server capacity and login access
- Progression and mission rewards
Fixes
For this patch we have made the following changes:
Server capacity and login access
- We have eased the authentication request overall
- We have improved error message visibility and added a countdown timer to clearly show when a new attempt will be made.
Progression and Mission Rewards
- Fixed the daily and difficulty progression error
- Fixed future mission rewards
1.000.004(2024/2/10配信)
概要
このパッチでは、私たちが重点を置いた主な分野は次のとおりです。
- クラッシュを解決します
- マッチメイキング機能の改善
修正
このバージョンでは次の問題が修正されました。
- ESC キーを押してメニューを開くか、O キーを押してソーシャル タブを開くとクラッシュする問題を解決しました
- マッチメイキング後にゲームがクラッシュしなくなりました
- マッチメイキングの全般的な改善
- 最初のダイビングの前に武器庫と対話した後のクラッシュを解決しました
- MP-98 Knight を装備するとデスクトップにクラッシュする問題を解決しました
Overview
For this patch, our major areas of focus were
- Resolving crashes.
- Improving matchmaking functionality.
Fixes
The following issues have been fixed for this version.
- Resolved crashes when pressing ESC to open the menu, or O to open the social tab.
- Game no longer crashes after matchmaking.
- General improvements to matchmaking.
- Resolved crashes after interacting with the Armory before their first dive.
- Solved crash-to-desktop when equipping the MP-98 Knight.