【WorldBox】バージョン0.12.02
お知らせ
◆0.13.0のアップデート!
◆0.12.3のアップデート!
◆iOS版(iPhone版)が0.12.02へアップデート!
◆Steam版が遂に公開!
▷入手方法は「Steam版の入手方法」を参照
0.13.0の最新情報!
◆様々な修正や追加機能が盛りだくさん!
ワークショック(Steam)・オートセーブ・絶海・ゾンビイヌ・ゾンビバッファロー・ゾンビワニ・ゾンビキツネ・ゾンビカエル・ゾンビハイエナ・ゾンビサル・ゾンビサイ・ゾンビヘビ |
バージョン0.12.02について
概要
アップデート内容
日本語訳
- 追加:WorldBoxがSteamで利用可能になりました!やった!
- 追加:新しい力!温暖な植物の種、サバンナ植物の種、魅力的な種、闇に堕ちた種、煉獄の種、様々な菌類、湿地の植物の種、熱帯の植物の種!
- 追加:新しい力!パワーアップ!ユニットに5分間強化します
- 追加:新しい力!カボチャお化け!ハロウィンには遅すぎることはありません
- 追加:新しい力!バイオマスアイ!地面にバイオマスを感染させ、バイオブロブを生成します
- 追加:新しい力!サイバーコア!同化!同化!同化!
- 追加:新しい力!草花の肥料。草花を育てるのに使用してください
- 追加:新しい力!木の肥料。木を育てるのに使用してください
- 追加:新しいスポーンパワー!ヘビをスポーンします。また、複数のバイオームでそれ自体がスポーンします
- 追加:新しいスポーンパワー!カエルをスポーンします。また、複数のバイオームでそれ自体がスポーンします
- 追加:新しいスポーンパワー!サイをスポーンします。サバンナでスポーン
- 追加:新しいスポーンパワー!サルをスポーンします。ジャングルでスポーン
- 追加:新しいスポーンパワー!ワニをスポーンします。湿地帯にスポーンする
- 追加:新しいスポーンパワー!バッファローをスポーンします。サバンナでスポーン
- 追加:新しいスポーンパワー!キツネをスポーンします。グラスバイオームでスポーン
- 追加:新しいスポーンパワー!ハイエナをスポーンします。サバンナでスポーン
- 追加:新しいスポーンパワー!イヌをスポーンします。ワンワン!
- 追加:新しいステータス効果!パワーアップ。ユニットのダメージと他のステータスを2倍にします。そしてそれらを巨大にします
- 追加:新しいステータスが毒されました!毒されたユニットは長い間ゆっくりとダメージを受けます
- 追加:新しいバイオーム-荒れ地
- 追加:新しいモブ:びくびくした頭蓋骨。破損したバイオームでスポーン
- 追加:新しいモブ:ゴースト。ユニットが破損したバイオームで死んだ後、彼らの魂も同様に破損します。彼らの怒った幽霊は他の不幸な生き物に出没するでしょう。
- 追加:新しいモブ:火の頭蓋骨。地獄のバイオームでスポーン
- 追加:新しいモブ:酸の塊。荒れ地バイオームのスポーン
- 追加:市民のための新しい建物-風車。今のところ視覚的なものだけです。「資源と経済」の更新に使用されます
- 追加:新しい文化技術-風車
- 追加:巨大な後の新しいマップサイズ-巨界。それはあなたのモバイルデバイスを沈める可能性があるので、頑張ってください
- 追加:動物用の異なるスキンシステム
- 追加:ピラニア、カメ、ヒツジ、クマ、オオカミ、ニワトリ、ネコ、ウサギは、地形に応じてさまざまな色でスポーンできるようになりました
- 追加:タイルシステムの大幅な手直し!その結果、新しいタイルをより簡単に追加できます
- 追加:タイルスキンのバリエーションが増えました
- 追加:新しいバイオームのための多くの新しい植物、木、花
- 追加:バイオマスタイルは減速効果を与える可能性があります
- 追加:バイオマスタイルは狂気の効果を与えるチャンスがあります
- 追加:インフェルノタイルはユニットに火をつけるチャンスがあります
- 追加:プレイヤーが何らかの方法で都市の境界を分割した場合(たとえば、都市を描画することによって)-接続されていない都市ゾーンは村人によって放棄されます
- 追加:civsの新しいヘッド
- 追加:新しい世界法-バイオームの異常増殖。お互いに繁殖しようとするバイオームを有効/無効にします
- 追加:ゲームの最初の起動時に特別なマップが表示されます
- 追加:一部のバイオームタイルにアニメーション効果が追加されました。エンチャントされている、沼地、インフェルノ、バイオマス、腫瘍、カボチャのつる植物
- 追加:市民のための多くの新しい頭
- 追加:ミニマップ上の建物にも王国の色が追加されました
- 追加:マップジェネレーター-新しいバイオームを生成するようになりました
- 追加:はい!(ロックされていない実績の場合は、そうです!)
- 追加:狂ったユニットはキル時にヘルスを回復します
- 追加:破損したバイオームは呪いをかけ、祝福されたものを取り除くチャンスがあります
- 追加:エンチャントされたバイオームは、祝福を与え、呪われたものを取り除くチャンスがあります
- 追加:スノープラント
- 追加:新旧のユニット用の多くの名前ジェネレータ
- 変更:悪魔は雨によってダメージを受ける可能性があります
- 変更:腫瘍モンスターも黄金の脳を攻撃したい
- 変更:解体ツールを使用して、tnt、道路、地雷、ヒューズ、サイバータイルを削除できます
- 変更:木は通常の土壌で成長することができます。しかし、はるかに少量です!
- 変更:市民は雪のバイオームに農場を建設することができます
- 変更:異なるバイオームごとに成長できる木の量の増加
- 変更:クレジット画面を更新
- 変更:温度が上がるとタイルが焼けなくなります。あなたがそれらの上にそれを十分長く保持するならば、それはユニットを燃やし始めるでしょう
- 変更:ユニットを十分に長く保持すると、温度が下がるとユニットがフリーズします
- 変更:新しく改良された波の効果
- 変更:実績ウィンドウの新しい外観。次のアップデートで多くの新しい成果が追加されます
- 変更:原子爆弾が荒れ地を作るようになりました
- 変更:都市国境の成長の改善。新しいゾーンは近くの国境から追加され、ユニットがアクセスしないと他の島に移動しません
- 変更:ボーダーマチが少なくなります。シティゾーンは接続する必要があります。接続しないと、現在は放棄されます
- 変更:弓と視界が減少します
- 変更:一部の特性アイコンが改善されました
- 変更:一部のカルチャーアイコンが改善されました
- 変更:「都市の場所のファインダー」を改善しました。山や水などで隔てられている場合、ユニットは新しい都市の場所が別の都市に近すぎるとは考えません。
- 変更:タイルに酸を使用すると、土を取り除く代わりに、荒れ地のタイルに変わります
- 変更:ライフイレーサーが家のポップポイントを削除するようになりました
- 変更:雨はもう土を草に変えません。新しいバイオームシードがたくさんあるので
- 変更:草は他の草のパッチから成長します
- 変更:シードパワーが削除されます。バイオームシードに置き換えられました
- 変更:さまざまな種類のバイオームが追加され、現在は土壌で成長しています
- 変更:さまざまな種類の草が土壌で育つことができます
- 変更:一部の建物が破壊されたときに、都市ゾーンがランダムに縮小されなくなりました
- 変更:ロボットサンタパワーが破壊タブに移動しました
- 変更:生きている木/建物が他のタブに移動しました
- 変更:アイスタワー、デーモンタワー、腫瘍を他のクリーチャータブに移動
- 変更:クリーチャーバーでワームとサンドスパイダーをさらに遠ざける
- 変更:腫瘍タイルがユニットにダメージを与えることはもうありません
- 変更:腫瘍タイルは腫瘍感染を引き起こす可能性が低い
- 変更:赤ちゃんエルフは木の代わりに死に花を作成します
- 変更:花のタイルが削除されます。代わりに、実際の花はバイオームタイプに基づいて成長します
- 変更:妖精はエンチャントされたバイオームでスポーンできるようになりました
- 変更:ラットは荒れ地のバイオームでスポーンできるようになりました
- 変更:腫瘍成長ロジックの改善
変更:メインの腫瘍の建物に接続されていない場合、腫瘍タイルが消滅するようになりました
- 変更:知識-タワーには弓の技術が必要になりました
- 変更:知識-漁船の技術が削除されました。漁船がドックと一緒にロック解除されました
- 変更:知識獲得の計算方法を変更し、すべての市民の知識獲得を増やしました
- 変更:10倍の原子/皇帝爆弾爆発の最適化
- 変更:ミニマップのドルイドピクセルの色が赤ではなく緑になりました
- 変更:トレイトワイズは各属性に+1を与えるようになりました
- 変更:lilビットはオークがint属性を取得する可能性を高めました
- 変更:輸送船の技術は、貿易船の技術のロックを解除する必要はありません
- 変更:[PC改造] TileTypeがAssetManagerに移動しました
- 変更:[PC改造]多くの電源ロジックをPowerLibraryに移動しました
- 変更:[PC改造]新しいTileCapタイプを追加しました。古いタイルの一部がTileCapsにな-りました
- 変更:[PCモッディング]の建物は、王国の色のユニットと同じシステムを使用し、フォルダーで区切られるようになりました
- 変更:電源温度を上げることから火を設定する機能を削除します
- 変更:新しいプリンターアニメーション!bzzzzzzzzrt
- 変更:ロード画面の新しい背景画像
- 変更:一部の動物の影を調整
- 変更:クマの健康が増進
- 変更:タートルにいくつかの特性を追加しました
- 変更:ウサギに形質をすばやく追加
- 変更:ウサギの健康の低下
- 変更:カニの健康の低下
- 変更:他の動物のバランス
- 変更:神聖な光はアンデッドのユニットに最大体力の20%ではなく40%のダメージを与えます
- 変更:[PC]パワーパワーバーのタッチとドラッグのコントロールが改善されました
- 変更:[PC]は電源ボタンバーのスクロールホイールを使用できるようになりました
- 修正:ユニットがその方向に移動しているときに山を引くと、ユニットは山の上を歩く
- 修正:ゾンビだけでなく、酸の血が酸をこぼす
- 修正:知識-鎧戦略はボーナスを与えない
- 修正:建設中の監視塔が射撃できる
- 修正:ユニットが村全体を埋めるのに十分に再現されない場合がある(特に音速で)
- 修正:バニラゲームでモッディングマップをロードする際のクラッシュの理由
- 修正:Androidの復元ボタンでiOSのよくある質問のページを開く
- 修正:タワーは建設中に撃つことができる
- 修正:神の指が多い場合のラグ
- 修正:酸の間欠泉が酸によって破壊されることがある
- 修正:ゲームが一時停止している間、赤ちゃんユニットが成長する可能性がある
- 修正:腫瘍は、移動するはずのない別の/ブロックされたスペースで成長することがあります
- 修正:ズームイン/ズームアウトが非常に速い場合、ユニットに緑色のスキンが表示されることがある
- 修正:島が正しく計算されず、ユニットが島に固定されることがありました
- 修正:奇妙な頭を持っていたこの1人のドワーフの戦士。あなたは彼を見ました
- 修正:サンタは爆弾でお互いを殺さなくなる
- 修正:稲妻を使用したときの奇妙なサンタのヒットボックス
- 修正:ufoとsantasは加熱されたタイルの影響を受ける
- 修正:肌の色が正しく保存されないことがあり、ロード後に-文字が新しい色を生成する
- 修正:新しくスポーンされたcivユニットは、属性なしで作成されます-外交、戦争など
- 修正:ミニマップ上の廃墟の建物の色が変わらない
- 修正:生きている建物/木のジャンプアニメーション
- 修正:タイル間の奇妙な線
- 修正:空腹がなくなったときに動物がお互いを狩る
- マップ上の多くの建物の場合の最適化
- 多くの核兵器/爆発の最適化
- 大量のドロップを生成するための最適化
[アップデートはさらに大きくなるはずでしたが、このアップデートをリリースする前に、いくつかの新しい大きな機能をカットしてさらに洗練させることにしました]
原文
- added: WorldBox is now available on Steam! Woohooo
- added: new powers! Grass, savanna, enchanted, corruption, infernal, mushroom, -swamp, jungle seeds!
- added: new power! Power up! Adds powerup status to unit for 5 minutes
- added: new power! Super Pumpkin! It's never too late for halloween
- added: new power! Biomass! Infects ground with biomass and spawns bioblobs
- added: new power! Cybercore! ASSIMILATE! ASSIMILATE! ASSIMILATE!
- added: new power! Plants Fertilizer. Use it to grow plants
- added: new power! Trees Fertilizer. Use it to grow trees
- added: new spawn power! Spawn snake. Also spawns by itself in multiple biomes
- added: new spawn power! Spawn frog. Also spawns by itself in multiple biomes
- added: new spawn power! Spawn rhino. Spawns in savanna
- added: new spawn power! Spawn monkey. Spawns in jungle
- added: new spawn power! Spawn crocodile. Spawns in swamp
- added: new spawn power! Spawn buffalo. Spawns in savanna
- added: new spawn power! Spawn fox. Spawns in grass biome
- added: new spawn power! Spawn hyena. Spawns in savanna
- added: new spawn power! Spawn dog. Woof
- added: new status effect! Power up. Doubles damage and other stats of a unit. And makes them huuge
- added: new status poisoned! Poisoned unit would be taking slow amount of damage for long time
- added: new biome - wasteland
- added: new mob: jumpy skull. Spawns in corrupted biome
- added: new mob: ghost. After units die in the corrupted biome - their soul would become corrupted as well. Their angry ghost would haunt other unfortunate living beings.
- added: new mob: fire skull. Spawns in infernal biome
- added: new mob: acid blob. Spawns in wasteland biome
- added: new building for civs - windmill. Only visual for now. Gonna be used in "resources and economy" update
- added: new culture tech - windmill
- added: new map size that goes after gigantic - TITANIC. It could sink your mobile device, so good luck
- added: different skins system for animals
- added: piranhas, turtle, sheep, bears, wolves, chickens, cats and rabbits now can be spawned in various colors depending on terrain
- added: huge rework for tile system! As a results, we can add more easily new tiles
- added: more tile skin variations
- added: a lot of new plants, trees and flowers for new biomes
- added: biomass tile have a chance to give slowdown effect
- added: biomass tile have a chance to give madness effect
- added: inferno tile have a chance to set units on fire
- added: if player split city borders somehow(by drawing over city for example) - not connected city zones would be abandoned by villagers
- added: new heads for civs
- added: new worldlaw - biome overgrowth. Enable/disable biomes trying to overgrowth each other
- added: special map would be shown in the first launches of the game
- added: some biome tiles now have animated effects. Enchanted, swamp, inferno, biomass, tumor, pumpkin vines
- added: a lot of new heads for civs
- added: buildings on minimap now have kingdom colors as well
- added: map generator - now generates new biomes
- added: aye! (for unlocked achievements, aye!)
- added: mad units restore health on kills
- added: corrupted biome has a chance to give curses and remove blessed
- added: enchanted biome has a chance to give blessed and remove cursed
- added: snow plants
- added: a lot of name generators for old and new units
- changes: demons now can be damaged by rain
- changes: tumor monsters now also wants to attack golden brain
- changes: can use demolish tool to remove tnts, roads, mines, fuses, cybertiles
- changes: trees can grow on normal soil. But in much smaller amounts!
- changes: civs can build farms in snow biomes
- changes: increased amount of trees that can be grown per different biomes
- changes: updated credits screen
- changes: temperature up won't burn tiles anymore. It would start burning units if you hold long enough it over them
- changes: temperature down would freeze units if you hold long enough over them
- changes: new improved wave effect
- changes: new look for achievements window. A lot of new achievements would be added in the next updates
- changes: atomic bombs now create wasteland
- changes: improved city border growth. New zones would be added from nearby ground borders, and won't go to other islands without units access to it
- changes: less border gore. City zones should be connected, otherwise they would be abandoned now
- changes: bow and sight range is decreased
- changes: some trait icons are improved
- changes: some culture icons are improved
- changes: improved "city place finder". Units won't think that the new city place is too close to another city, if it's separated by mountains/water/etc anymore.
- changes: when you use acid on tiles, instead of removing soil it would turn it into wasteland tiles
- changes: life eraser removes pop points in houses now
- changes: rain won't turn soil into grass anymore. Since we have a lot of new different biome seeds
- changes: grass is grown from other patches of grass
- changes: seeds power is removed. Replaced with biome seeds
- changes: different types of biomes are added that now grow on soil
- changes: different types of grass can be grown on soil
- changes: city zones not randomly shrinked anymore, when some building is destroyed
- changes: robot santa power moved into destructions tab
- changes: living trees/buildings moved into others tab
- changes: moved ice tower, demon tower and tumor to creatures tab from other
- changes: moved worm and sand spider further away in creatures bar
- changes: tumor tiles won't damage units anymore
- changes: tumor tiles have smaller chance to give tumor infection
- changes: baby elf would create flowers on death instead of trees
- changes: flower tiles are removed. Instead actual flowers would grow based on biome type
- changes: fairy can spawn in enchanted biome now
- changes: rats can spawn in wasteland biome now
- changes: tumor growth logic improvements
- changes: tumor tiles would now die off when not connected to the main tumor building
- changes: knowledge - tower is now requires bows tech
- changes: knowledge - fishing boats tech is removed. Fishing boats now unlocked together with docks
- changes: changed how knowledge gain is calculated and increased knowledge gain for all civs
- changes: atomic/czar bomb explosion optimizations by 10x
- changes: druid pixel color on minimap is now green, instead of red
- changes: trait wise now gives +1 to each attribute
- changes: lil bit increased chance for orcs to get int attribute
- changes: transport boats tech not required to have trading boats tech unlocked
- changes: [PC modding] TileType now moved to AssetManager
- changes: [PC modding] Moved a lot of power logic into PowerLibrary
- changes: [PC modding] Added new TileCap type. Some of the old Tiles now TileCaps
- changes: [PC modding] buildings now use same system as units for kingdom colors, and separated by folders
- changes: remove ability to set fires from power temperature up
- changes: new printer animation! bzzzzzzzzrt
- changes: new background image for loading screen
- changes: adjusted shadows for some animals
- changes: bear health is increased
- changes: added some traits to turtle
- changes: added trait fast to rabbit
- changes: decreased rabbit health
- changes: decreased crab health
- changes: other animal balancing
- changes: divine light damages undead units for 40% of their max health, instead of 20 health
- changes: [PC] improved touch and drag controls for power power bar
- changes: [PC] can use scroll wheel on power buttons bar now
- fixed: units would walk on mountain if you draw it while they are moving in that direction
- fixed: acid blood spills acid not only for zombie
- fixed: knowledge - armor strategy not giving bonuses
- fixed: watch tower can shoot while is under construction
- fixed: sometimes units doesn't reproduce enough to fill whole village(especially on sonic speed)
- fixed: crash reasons when loading modded maps on vanilla game
- fixed: android restore button open iOS faq page
- fixed: towers can shoot while under construction
- fixed: lag when there's many god fingers
- fixed: sometimes acid geyser is destroyed by acid
- fixed: baby units can grow up while game is paused
- fixed: tumor sometimes grows on another/blocked space where it's not supposed to go
- fixed: sometime can see green skin on units if zoom in/out very fast
- fixed: sometime islands wasn't calculated correctly, and units stuck on them
- fixed: this one dwarven warrior that had a weird head. You seen him
- fixed: santas won't kill each other with bombs anymore
- fixed: weird santa's hit box when using lightning
- fixed: ufo and santas are affected by heated tiles
- fixed: sometimes skin color is not saved correctly, and after loading - character generates new color
- fixed: newly spawned civ units are created without attributes - diplomacy, warfare, etc
- fixed: ruined buildings on minimap doesn't change colors
- fixed: jumping animation for living buildings/trees
- fixed: weird lines between tiles
- fixed: animals hunt each other when hunger is off
- optimizations when a lot of buildings on map
- optimizations for a lot of nukes/explosions
- optimizations for spawning a lot of drops
[update was supposed to be even bigger, but we decided to cut some new big features to polish them more before releasing this update]
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