ステータス一覧
Woweeさん(@0xWowee)のtweetを主に引用させていただいております。
STR
近接武器のダメージMOD。装備や防具の必要条件を決定する手段。
Damage mod for melee weapons. Means for determining equipment and armor requirements.STR has been heralded as the most important for melee attacks.STR is now also confirmed to be the "encumbrance" stat. Armor will have a STR requirement needed to be met to be equipped.
DEX
遠距離武器のダメージ MOD。武器/呪文の精度。ブロック値の貢献者。
Damage mod for Ranged weapons. Weapon/Spell Accuracy. Block value contributor.We all knew that DEX would be the damage mod for ranged, but the addition of Physical and Spell Accuracy is huge!DEX also adds to Block chance. Time to start rolling DEX on my Knights!
AGI
イニシアティブ(ターンオーダー)。EVAの主な貢献者。
AGIはゲーム内の文字通り全てのヒーローにとって少なくとも何らかの重要性を持つことになる。AGIが高ければ高いほど、AGIを修正するアビリティの恩恵/不利益が大きくなる。EVAは高いDRを持たない者にとって主要な防御手段である。
Initiative (Turn Order). Main EVA contributor.AGI is going to have at least some importance for literally every hero in the game. The more you have the more that abilities that modify AGI benefit/hurt you.EVA is the main defensive tool for anyone without high DR.
VIT
HPの成長とステータス効果の回復時間。
HP growth and Recovery time for Status Effects. As we all know VIT is what give us our HP, but the confirmation of Status Recover Time is a big factor. High enough VIT may take a typically 3 turn debuff and make it a 1 turn debuff instead!
END
物理防御のステータス。ダメージ軽減。アーマー値の貢献者。効果耐性。ENDは多くの領域をカバーし、出てくるたびに重要性が増しているように見える。物理ダメージを効果的に軽減し、ヒーローへのデバフ適用をより高い確率で抵抗することができる。
Phys Defense stat. Damage Reduction. Armor value contributor. Effect Resistance. END covers a lot of ground and is seemingly more important every time it comes up. Effectively reduces Phys. damage and gives you a higher chance to resist debuff application on your heroes.
INT
魔法攻撃のMOD。Spell Block。MP増加の貢献者。スペルによる魔法ダメージ(多分DOTも)とレベルアップ中のMP増加のための主なダメージ貢献者。
Magic Attack mod. Spell Block. MP growth contributor. Main damage contributor for magic damage from spells (maybe DOTs as well) and MP growth while leveling up. The addition of Spell Block makes this mighty spicy! A chance to reduce the damage of a spell to 0!! Wowee!
WIS
魔法防御のスタッツ。回復のメインスタッツ。MP増加の貢献者。マジックDR。魔法の精度の貢献者。WISが最も重要である。STR、DEX、END、INTを1つにまとめたようなもので、ダメージよりも回復に重きを置いている。
Magic Defense Stat. Main stat for healing. MP growth contributor. Magic DR. Magic Accuracy Contributor. WIS shoulders the most weight by far. It's like STR, DEX, END, and INT combined into one that scales for healing rather than damage.
LCK
マルチMOD。ブロック、EVA、レジスタンス、「その他」。クリティカルヒットチャンス ドロップ率アップ。何かが起こるか起こらないかの確率が%であれば、LCKをオフにします。主な役割はクリティカルチャンスだけでしょうが、多いに越したことはありません。
Multi Mod. Block, EVA, Resistances, "Other Things". Critical Hit Chance. Increases Drop Rates. If there is a % chance of something happening or not happening it goes off LCK. Its main role will likely just be for Crit Chance, but you can never have too much!