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【ヘルダイバー2】パッチノート(2024年4月)の内容まとめ

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作成者: ゲストユーザー
最終更新者: zf/

ヘルダイバー2の最新情報

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ヘルダイバー2(HELLDIVERS2)の過去のパッチノート内容(2024年4月)をまとめています。翻訳文・原文どちらも掲載しているので、調整内容などを知りたい方は参考にして下さい。

パッチノート

1.000.203 (2024/4/29配信)

概要

今回のパッチでは、以下の部分の改善と変更を行った:

武器、ストラタジェム、敵のバランス変更

民主主義を広めるミッションの変更


バランス調整

全般

アーマーレイトが100を超えるアーマーは、ヘッドショット時のダメージも軽減するようになりました。

ビクトリー・ポーズが抽出されたものにのみ再生されるようになった。(私の船では勇気を盗まれない)

燃焼ダメージが15%減少


プライマリ、セカンダリ、サポート武器

CB-9 爆破クロスボウ

やや小さめの爆発

スタッガーの増加

最大弾倉数を12から8に減少

補給から受け取れる弾倉数を6から8に増加

エルゴノミクスを若干改善

銃口速度が増加


LAS-99 クエーサーキャノン

リチャージ時間を5秒増加


BR-14 アジュディケーター

フルオートがデフォルトの射撃モードに

反動が減少

最大弾倉数を6から8に増加

補給から受け取れる弾倉数を6から8に増加

アサルトライフルに配置されるようになった。


LAS-98レーザーキャノン

ダメージがわずかに増加

体積の大きいボディに対するダメージをわずかに減少


SG-8P パニッシャー プラズマ

最大弾倉数を12から8に減少

補給時に受け取れる弾倉数を6から8に増加。

弾速を向上させたが、射程距離は同程度を維持。

爆発時のダメージの減衰が減少

エネルギー兵器カテゴリに追加


ARC-12 Blitzer

毎分ショット数を30から45に増加

エネルギー兵器カテゴリに追加


R-36 イラプター

最大弾倉数を12から6に減少

爆発ダメージの減りが若干早くなった


LAS-16 シックル

弾倉数を6から3に削減


LAS-5 サイス

ダメージが300から350に増加

最大弾倉数を6から4に減少


RS-422レールガン

セーフモードとアンセーフモードの両方で装甲貫通力が増加

スタッガーフォースが若干減少


MG-101ヘビーマシンガン

三人称視点クロスヘアが使用可能に


63CS デリジェンス カウンタースナイパー

ダメージが128から140に増加

エルゴノミクス改善


R-63 デリジェンス

ダメージが112から125に増加


P-19 リディーマー

反動がわずかに増加


P-2 ピースメーカー

ダメージが60から75に増加


P-8 セネター

ダメージが150から175に増加

空シリンダーでのリロード時にスピードローダーが追加され、空シリンダーでのリロードがかなり速くなった。


LAS-7 ダガー

ダメージが150から200に増加


AR-19 リベレーター

ダメージが55から60に増加


AR-23C リベレーター コンカッシブ

ダメージが 55 から 65 に増加


JAR-5 ドミネーター

ダメージが 300 から 275 に減少


AX/AR-23 ガードドッグ

ダメージを30%減少


RL-77 エアバーストロケットランチャー

エアバースト・ロケット・ランチャーは、ストラタジェム(HMGタレット、セントリー、補給物資)や他のヘルダイバーの近くで撃っても爆発しなくなった。

近接半径を縮小


戦略支援

A/MG-43 マシンガン砲塔

他のセントリーと同じようにヘルスが増加


A/ARC-3 テスラタワー

ヘルスが33%増加


FAF-14 スピア

使用済みミサイルを廃棄した後にステージをリロードするようにした。


RL-77 エアバースト・ロケット・ランチャー

[リスト]


Bile SpewerとNursing Spewersの移動速度がわずかに減少。

ハルク よろめくのに必要な力がわずかに増加

Hulk Scorcherの直接火炎放射器のダメージが20%減少

デバステーターの発射速度がわずかに上昇(スタンダード・デバステーターのみ)

ガンシップの横移動がわずかに増加

スカウトストライダーライダーが爆発に弱くなった。

フォグ・ジェネレーターのヘルスとアーマーが増加

ガンシップのスポナーが同時にアクティブにできるガンシップの数の上限が大幅に低くなった。


敵のパトロール

プレイヤーが4人未満の場合のパトロールスポーンが増加しました。プレイヤーが少ないほど、変化は大きくなります。4人ミッションの場合、以前と変化はありません。最も顕著な変化は、高難易度でのソロプレイヤーの場合です。


ゲームプレイ

ミッション・マップ全体にロケーションを配置する方法について、ちょっとしたレベル生成の改善を行った。これにより、目標間の距離のばらつきが改善され、以前ほど頻繁に目標同士が離れてスポーンすることがなくなるだろう。

オプションメニューのゲームプレイセクションに、スプリント中の自動昇降を無効にする設定を追加。

スプレッド・デモクラシー・ミッション、通称 "raise the flag "が高難易度でも楽しめるようになった。

ヘルダイバーが準備態勢を整える際、最大限の民主主義態勢を確保するために敬礼するようになった。

トレモアの惑星ハザードに雰囲気を追加し、ヘルダイバーが適切に反応できるよう、深刻さを強調しました。

重装甲の敵から跳ね返った銃弾が、撃ったヘルダイバーに適切に命中するようになった。トリガーの訓練は強く推奨される。


修正

クラッシュの修正

ホストが分隊と共にミッションを放棄した際に発生する可能性のあったクラッシュを修正。

占拠されたEXO-45パトリオット・スーツにプレイヤーが入ろうとするとクラッシュすることがあったのを修正。

ミッションの結果画面の後、または途中ですべてのプレイヤーにクラッシュが発生する可能性があったのを修正。

EXO-45パトリオット・スーツのロケット・ランチャーからの射撃後に発生する可能性のあるクラッシュを修正しました。

別のアーマーで進行中のミッションに再参加し、強化されたプレイヤーを除くすべてのプレイヤーで発生する可能性のあるクラッシュを修正しました。

特殊梱包法 船舶モジュールが正しく機能しないのを修正。

爆風吸収船モジュールを修正し、セントリーたちの爆発に対する耐性を正しく増加させるようにしました。

ソーシャルメニューでプレイヤーが検索結果に移動できない問題を修正しました。

ウォーボンドに装備されたアイテムが実際に装備されていなかった問題を修正。

熱心すぎるヘルダイバーがグレネードを過剰に使用するエクスプロイトを修正。

軌道弾幕によるキルが間接砲撃演習の順番を進行させない問題を修正。

裏切り者がセントリーストラタジェムをシャトルの下に配置し、脱出シャトルを妨害しようとする問題を修正。

イオンストームが誤って脱出ビーコンの展開を妨げていた問題を修正。

一部のストラタジェムビームの色分けが間違っていた問題を修正。

コントローラーの左スティックでソーシャルメニューを操作できない問題を修正。

ウルトラワイドディスプレイ上で、さまざまなUI要素が切れたり、中心からずれたり、画面の端に寄りすぎたりする問題を修正。

対物ライフルが、ヘルダイバー配備後に背を向けるように修正。

対戦車ライフルのリロードを特定のタイミングでキャンセルすると、弾が重複してしまうバグを修正。

Anti-Materiel Rifleがリロードをキャンセルした後に余分なマガジンを消費してしまうバグを修正。

無反動ライフルが、薬莢を挿入した直後でリロードが完了する前にリロードをキャンセルした場合、バックパックから薬莢を余分に消費してしまう不具合を修正。

SickleとQuasar Cannonが葉を撃ち抜くことができない問題を修正。

武器庫をスクロールすると武器のサムネイルが消えてしまう問題を修正。

オートマトン・ガンシップがプレイヤーを確認できないことがある問題を修正。

ヘルボムでオートマトンのバンカーやディテクター・タワーを破壊した後、不正なコリジョンが残ってしまう問題を修正。

特定のミッションでヘルボムが展開されない問題を修正

ヘルダイバーが着水時に深海で溺れる特定の問題を修正。

ヘルポッドスペースの最適化によって弾薬が容量を超えてしまう問題を修正

霧の中でストーカーが非常に見えやすくなっていた問題を修正

地雷がPing送信可能になり、チームとの連携が向上。

フレンドリクエストを受信すると、ポップアップが表示されるようになりました。

チュートリアルとオンボーディングで表示されるプロンプトとヒントの読みやすさを改善しました。

キャリアタブの経験値が表示されるようになりました。

メニューのアスペクト比を16:9に修正し、HUDの幅をコントロールする設定を追加することで、ウルトラワイドモニタへの対応を強化しました。

テンキーにバインドされたキーバインドが再起動時にリセットされないようになりました。

PCでプレイ中にデュアルセンスコントローラーにヘッドホンを接続すると、音声が安定しない問題を修正。

船の前でジャンケンをしても、プレイヤーが宇宙空間に落ちてしまうことがなくなりました。

APW-1アンチマテリアルライフルとMG-206ヘビーマシンガンが、スコープ射撃中にヒットマーカーを発動するようになりました。

バリスティックシールドバックパックを装備したスティムを使用した後、セカンダリウェポンがバリスティックシールドADSの位置に残らないようになりました。

「テキストチャットを開く」がリバインド可能に。

R-36 Eruptor、CB-9 Exploding Crossbowなどの爆発武器。GP-31グレネードピストルの爆風でプレイヤーが内側に引き込まれることがなくなりました。

チュートリアル中の分隊招待を無効にし、UIに重なりを発生させました。

武器庫のキャラクターモデル上でプライマリとセカンダリの武器が重なっていたのを修正。

アスペクト比21:9のモニター上で、初回起動時のUI要素が切れていたのを修正。

分隊メニューでプレイヤーの報告とブロックが表示されるようになりました。

死んだスカベンジャーが援軍要請中に殺された場合、助けを求めて叫ぶのを止めるようになりました。

危険警告で対空キャノンが "Stratagem Scramblers "として表示されるのを修正。

Overview

For this patch, we have made improvements and changes to the following areas:

Balance changes to weapons, stratagems, and enemies

Change to the Spread Democracy mission


Balancing


General

Armors with armor rating above 100 now also reduce damage on headshots.

Victory poses will now only play for the extracted. (No stolen valor on my ship.)

Burning damage reduced by 15%



Primary, Secondary & Support Weapons


CB-9 Exploding Crossbow

Slightly smaller explosion

Increased stagger

Decreased number of maximum mags from 12 to 8

Increased number of magazines received from resupply from 6 to 8

Slight reduction in ergonomics

Muzzle velocity increased


LAS-99 Quasar Cannon

Increased recharge time by 5 seconds


BR-14 Adjudicator

Full auto is now the default fire mode

Reduced recoil

Increased maximum mags from 6 to 8

Increased number of magazines received from resupply from 6 to 8

Now placed amongst assault rifles


LAS-98 Laser Cannon

Slightly increased damage

Slightly reduced damage versus large volume bodies


SG-8P Punisher Plasma

Decreased maximum mags from 12 to 8

Increased amount of magazines received from resupply from 6 to 8

Increased projectile speed, but will still keep a similar range

Decreased damage falloff on the explosion

Now placed in the energy weapons category


ARC-12 Blitzer

Increased shots per minute from 30 to 45

Now placed in the energy weapons category


R-36 Eruptor

Decreased number of maximum mags from 12 to 6

Explosion damage drops off slightly faster


LAS-16 Sickle

Decreased amount of magazines from 6 down to 3


LAS-5 Scythe

Increased damage from 300 to 350

Decreased max number of mags from 6 down to 4


RS-422 Railgun

Increased armor penetration in both safe mode and unsafe mode

Stagger force slightly reduced


MG-101 Heavy Machine Gun

Third person crosshair enabled


63CS Diligence Counter Sniper

Damage increased from 128 to 140

Ergonomics improved


R-63 Diligence

Damage increased from 112 to 125


P-19 Redeemer

Slight increase in recoil


P-2 Peacemaker

Increased damage from 60 to 75


P-8 Senator

Increased damage from 150 to 175

Speedloader added when reloading on an empty cylinder–speeds up reload on empty considerably


LAS-7 Dagger

Increased damage from 150 to 200


AR-19 Liberator

Damage increased from 55 to 60


AR-23C Liberator Concussive

Damage increased from 55 to 65


JAR-5 Dominator

Damage decreased from 300 to 275


AX/AR-23 Guard Dog

Decreased damage by 30%


RL-77 Airburst Rocket Launcher

Airburst Rocket Launcher will no longer detonate when shot near stratagems (HMG turret, Sentries, Resupplies) and other Helldivers

Reduced proximity radius


Stratagems


A/MG-43 Machinegun Sentry

Increased health to match other Sentries


A/ARC-3 Tesla Tower

Increased health by 33%


FAF-14 Spear

Added reload stage reload after the spent missile had been discarded


RL-77 Airburst Rocket Launcher

[list]


Enemies

Bile Spewer and Nursing Spewers movespeed slightly reduced

Hulks: Force required for them to stagger slightly increased

Hulk Scorcher direct flamethrower damage reduced by 20%

Devastator fire rate slightly increased (only the standard devastator)

Gunships sideways movement slightly increased

Scout strider Riders now less vulnerable to explosions

Fog Generators health and armor increased

Gunship spawners now have a much lower cap on how many gunships they can have active at the same time


Enemy Patrols

Patrol spawning has been increased when there are fewer than 4 players. The fewer the players the bigger the change. For 4 player missions there will be no change compared to before.The biggest noticeable change will be for solo players at higher difficulties


Gameplay


Made minor level generation improvements to how we distribute locations throughout the mission map. This should improve variation in distance between objectives, and objectives will likely not spawn as far away from each other as often as before.

Added setting in the options menu gameplay section to disable automatic climbing and vaulting while sprinting.

The Spread Democracy mission otherwise known as “raise the flag” can now be enjoyed on higher difficulties for maximum freedom spreading.

When readying up, Helldivers now salute to ensure maximum democratic readiness.

Added ambience to the Tremor planetary hazard to underline the severity so Helldivers can react accordingly

Shots that ricochet from heavy armored enemies will now properly hit the Helldiver who fired them. Trigger discipline is highly recommended.


Fixes

Crash fixes

Fixed crash that could occur when host abandoned mission with squad.

Fixed crash that could occur if a player tried to enter an occupied EXO-45 Patriot Suit.

Fixed crash that could occur for all players after or during mission results screen.

Fixed crash that could occur after shooting from the EXO-45 Patriot Suit’s rocket launcher.

Fixed crash that could occur for all players apart from the one that rejoined the ongoing mission with different armor and got reinforced.


Fixed Superior Packing Methodology ship module not working properly.

Fixed Blast Absorption ship module so that it correctly increases sentries’ resistance to explosions.

Fixed issue where players could not navigate to the search results in the Social Menu.

Fixed some issues where items equipped in a Warbond were not actually equipped.

Fixed an exploit that allowed overly eager Helldivers to use grenades excessively.

Fixed issue where kills from orbital barrage did not progress Indirect Fire Exercise order.

Fixed issue that allowed traitors to try to sabotage the extraction shuttle by deploying sentry stratagems below it.

Fixed issue where ion storms incorrectly prevented extraction beacon from deploying.

Fixed some stratagem beams using incorrect color-coding.

Fixed issue where the left stick on a controller could not be used to navigate the Social menu.

Fixed some issues where various UI elements were cut off, off-centered or too close to the edge of the screen on ultrawide displays.

Fixed Anti-Materiel Rifle facing away from the Helldiver after deploying it.

Fixed bug where player could duplicate rounds by canceling the reload of Anti-Materiel Rifle at a specific time.

Fixed bug where Anti-Materiel Rifle would consume an extra magazine after a canceled reload.

Fixed bug where Recoilless Rifle would consume an extra shell from the backpack if the reload was canceled just after a shell was inserted, but before the reload was completed.

Fixed issue where the Sickle and Quasar Cannon could not shoot through foliage.

Fixed several issues where weapon thumbnails would disappear when scrolling through Armory.

Fixed issues where Automaton Gunships sometimes could not see the player.

Fixed incorrect collision being left over after destroying Automaton bunkers or detector towers with hellbombs.

Fixed issue where Hellbombs would not deploy on certain missions

Fixed certain issues that resulted in Helldivers drowning in deep water upon landing.

Fixed issue where Hellpod Space Optimization made ammo go above capacity.

Fixed issue where Stalkers became very visible in fog

Mines are now pingable for better coordination with your team.

Receiving friend requests now gives the player a pop up.

Improved readability of prompts and hints displayed in the tutorial and onboarding.

Total experience is now visible in the career tab.

Added better support for ultrawide monitors by fixing the aspect ratio of menus to 16:9 and adding a setting to control the width of the HUD.

Keybinds bound to numpad will no longer reset upon restart.

Fixed inconsistent audio when headphones are plugged into the Dual Sense controller while playing on PC.

Playing Rock, Paper, Scissors in front of the ship no longer causes player to fall out into space.

APW-1 Anti-Material Rifle and MG-206 Heavy Machine Gun now trigger hitmarkers while scoped in.

Secondary weapon no longer remains in the Ballistic Shield ADS position after using a stim with the Ballistic Shield Backpack equipped.

"Open Text Chat" is now rebindable.

Explosive weapons such as R-36 Eruptor, CB-9 Exploding Crossbow. GP-31 Grenade Pistol no longer pulls players inward from the blast.

Disabled the squad invites during the tutorial which caused an overlap in the UI.

Fixed Primary and Secondary weapons overlapping on the character model in the armory.

Fixed UI elements during first boot are cut off on a 21:9 aspect ratio monitor.

Report and block player is now visible in the squad menu.

Dead Scavengers now stop screaming for help if killed while calling in reinforcements.

Fixed Anti Air cannons showing up as "Stratagem Scramblers" in danger warnings.

1.000.203 (2024/4/16配信)

概要

アーマー・パッシブの修正。

安定性に関する様々な改善。


ゲームプレイ

CE-27 Ground Breaker アーマーは以前宣伝されていた通り、エンジニアキットのパッシブを持つようになった。


修正

クラッシュの修正

ロードアウト画面において、他のプレイヤーがゲームから離脱またはゲームに参加した際に発生する複数のクラッシュを修正。

脱出後、ミッションの結果と報酬が表示されたときに発生する可能性のある複数のクラッシュを修正。

ヒート系武器を使用中にグレネードを投げ返すとクラッシュすることがあった問題を修正。

プレイ・セッションのホストが他のプレイヤーに移行する際に発生する可能性のあるクラッシュを修正。

多くの一般人がスポーンした場合に発生する可能性のあるクラッシュを修正。

ミッションへのデプロイ時に発生する可能性のあるその他の様々なクラッシュを修正。

その他、ゲームプレイ中に発生する可能性のある様々なクラッシュを修正。

その他の修正

PC版とコンソール版で敵に与えるダメージが異なっていた問題を修正。

防衛ミッションの赤枠が表示されなくなった。

主要な命令文が適切に表示されるようになった。

Overview


Fixes to armor passive.

Various improvements to stability.


Gameplay


CE-27 Ground Breaker armor now has the Engineer kit passive as previously advertised.



Fixes


Crash Fixes


Fixed multiple crashes that could occur in the loadout screen when other players left or joined the game.

Fixed multiple crashes that could occur after extraction when the mission results and rewards were shown.

Fixed crash which could occur when throwing back a grenade while wielding a heat-based weapon.

Fixed crash that could occur when hosting a play session migrates to another player.

Fixed crash that could occur if too many civilians spawn.

Fixed various other crashes that could occur when deploying to mission.

Fixed various other crashes that could occur during gameplay.


Other Fixes


Fixed an issue that resulted in different damage being dealt enemies between PC and console players.

Red boxes in defense missions are no longer visible.

Major orders should now properly display text.

1.000.202 (2024/4/4配信)

概要

このアップデートには以下が含まれます

安定性の修正


ゲームプレイ

武器のステータスUIを更新し、爆発物によるダメージを考慮するようにしました。これは、爆発性の弾丸でダメージを与える武器がUIでより公平に表示されるようにするためです。特に影響を受けるのはPLAS-1 スコーチャーです。


修正

クラッシュの修正

ミッションへのデプロイ時に発生するいくつかのクラッシュを修正しました。

救出時とその直後に発生したいくつかのクラッシュを修正。

分隊が大量の支援兵器を配備した場合に発生するクラッシュを修正。

ゲームプレイ中に起こりうる様々なクラッシュを修正。

ヒートベースの武器を使用した際に発生する可能性のあるクラッシュを修正。

ジェットパック使用中にプレイヤーが死亡した場合に発生する可能性のあるクラッシュを修正。

大量の敵が存在する場合に発生する可能性のあるクラッシュを修正。

プレイヤーが雪玉を拾ったときに起こりうるクラッシュを修正。

目的を達成したときにクラッシュすることがあったのを修正。


その他の修正

ソーシャルメニューの移動中に発生する可能性のあるハングを修正。

メダルとスーパークレジットを拾っても、プレイヤーがその場に固定されなくなりました。

Overview

This update includes

Stability fixes



Gameplay

We have updated the stats UI for weapons to take into account any explosive damage done by them. This is to give weapons that do damage with explosive projectiles a more fair representation in the UI. Most notably affected is the PLAS-1 Scorcher.



Fixes

Crash fixes

Fixed some crashes that occurred when deploying to mission.

Fixed some crashes that occurred during extraction and right after it.

Fixed crashes that could occur if the squad deployed a large amount of support weapons.

Fixed various crashes that could occur during gameplay.

Fixed a crash that could occur when using heat based weapons.

Fixed crashes which could occur if a player died while using the jetpack.

Fixed crash which could occur when large volumes of enemies were present.

Fixed crash which could occur when the player picked up a snowball.

Fixed crash which could occur when completing an objective.



Other Fixes

Fixed hang that could occur while navigating the social menu.

Picking up Medals and Super Credits will no longer lock the player in place.

1.000.201 (2024/4/3配信)

修正

購入メニューにアクセスする際に発生する一般的なクラッシュの修正

Fixes

Fix for a common crash which occurred when accessing the Acquisitions menu

1.000.200 (2024/4/2配信)

概要

このアップデートには以下が含まれます:

  • ミッション、戦略支援、武器、敵、ヘルダイバーのバランス変更。
  • 一般的な修正と安定性の向上。
  • レベルキャップの引き上げ [EDIT]

■ゲームプレイ

惑星ハザードの追加

ブリザード

砂嵐


■レベルキャップの引き上げ

レベルキャップが50から150に増加


■バランス調整

・ミッション

重要人員の奪還

敵のスポーン地点を目的地から遠くに移動し、プレイヤーがその場所を防衛するチャンスをより公平にする。

高難易度ではミッション達成に必要な民間人の数が少なくなる。


司令部バンカーの破壊

以前は他のミッションに比べて簡単すぎた。

難易度5からの作戦に登場するようになった。


・作戦修正

戦略支援のクールダウンや到達時間を増加させる作戦条件のマイナス効果を半減しました。


・プライマリ、セカンダリ、支援武器

ライトニング放射器: チャージの不一致を修正。ショットのチャージに常に1秒かかるようになった。

ライトニング放射器: 射程距離を50mから35mに短縮。

ライトニング放射器:よろけ強度を増加。

ガードドッグ:補給箱から弾薬を完全に回復するようになった。

対物ライフル:ダメージが30%増加。

ブレイカー焼夷弾:1発あたりのダメージが15から20に増加。

1ティックあたりの火災ダメージが50%増加(全てのソースから)。

リベレーター・ペネトレーター:フルオートモードが追加された。

ドミネーター:ダメージが200から300に増加。

ドミネーター:スタッガーが増加しました。

ディリジェンス・カウンター・スナイパー:軽装甲貫通から中装甲貫通に増加。

スラッガー:スタッガーが減少。

スラッガー:ダメージを 280 から 250 に減少。

スラッガー:破壊力を減少。

スラッガー:メニューの装甲貫通タグを修正。

スラッガー、リベレーター・コンカッシブ、セネター:メニューの装甲貫通タグが間違っていたのを修正。

無反動ライフル:補給箱から復元するロケットの数を2から3に増やした。

スピア:補給箱から回復するミサイルの数を1から2に増やしました。

ヘビーマシンガン:最高発射速度モードが1200rpmから950rpmに減少。


・戦略支援

パトリオット・エクソスーツ:ロケットが装甲を貫通するのは直撃時のみとなった。


・エネミー

以下のバランス調整が行われた。

チャージャーの通常近接攻撃は、エクソスーツに対するダメージが減少しました。

バイル・スピューワーとナース・スピューワーのゲロによるダメージが減少しました。

バイル・タイタンは気絶しなくなりました。

シュリーカーがバグブリーチを発生させなくなった。

シュリーカーが死んでいる間に攻撃しても、ダメージが大幅に減少するようになった。


・ヘルダイバー

以下のバランス調整が行われた。

ヘビーアーマーとミディアムアーマーの防御力が向上し、ヘビーアーマーを着用している時の被ダメージが以前より約10%、ミディアムアーマーを着用している時の被ダメージが約5%減少しました。B-27フォーティファイドとライトアーマーは変更なし。


■修正内容

ゲームを再起動するとPS5用のセーブ設定がリセットされ、ロードアウトやヒントの設定などがリセットされてしまう問題を修正。

敵がエグゾスーツを適切にターゲットするようになりました。以前は、徒歩のヘルダイバーがターゲット可能な場合、多くの敵がエグゾスーツを効果的に無視していました。

エクソスーツがミニマップを開きながら武器を発射できるように修正。

ヘルダイバーとエグゾスーツの両方に、爆発ダメージを複数回受けるバグがあり、オートマトンのロケットなどが致命的になりすぎていた。

特定のデバステーター・タイプをより多くスポーンすることを好むオートマトンの敵星座が機能していませんでしたが、現在は正常に機能しています。これにより、オートマトンとの対戦で、他のタイプの敵ではなく、より多くのデバステーターに直面することがあります。


ヘルポッドが大きなオブジェクトや重要なオブジェクトの近くで操舵できないようにするシステムを改善しました。

オブジェクト周辺の有効エリアが意図したよりも大きくなる問題を解決しました。

ヘルポッドの操舵を妨げるオブジェクトの数を減らしました。

注:このシステムは、プレイヤーが重要なインタラクションポイントにドロップしたり、意図しない場所にドロップしたりするソフトロックを防ぐことを目的としています。アップデート後もシステムの状態を監視し、追加の調整が必要かどうかを確認します。


一部のアセットの下の地面が爆撃され、浮いてしまうケースを修正。


■バリスティックシールドの変更

コリジョンメッシュのサイズが若干大きくなり、より寛容になった。

シールドのポーズを変更し、ヘルダイバーの露出を減らしました。

一人称視点でシールドを使用しているときに、ヘルダイバーの一部が無防備になるバグに対処。


■チュートリアル

チュートリアルの発射台へ続く出入り口を、見えない衝突で部分的に塞ぐようにした。

Overview


This update includes:

  • Balance changes to missions, stratagems, weapons, enemies and Helldivers.
  • General fixes and stability improvements.
  • Increased Level Cap [EDIT]

Gameplay


Planetary Hazard additions

Blizzards

Sandstorms


Increased level cap

Level cap has been increased from 50 to 150


Balancing


Missions

Retrieve Essential Personnel


Moved the enemy spawn points further away from the objective to give players a fairer chance of defending the location.

There are fewer civilians required to complete the mission on higher difficulties.


Destroy Command Bunkers


Now has more objective locations, the mission was too easy before compared to other missions.

It can now appear in operations from difficulty 5.


Operation Modifiers

Halved the negative effect of operation modifiers that increase stratagem cooldowns or call in times.


Primary, Secondary, & Support Weapons


Arc Thrower: fixed charging inconsistencies; it will now always take 1s to charge a shot.

Arc Thrower: reduced distance from 50m to 35m.

Arc Thrower: increased stagger force.

Guard Dog: now restores full ammo from supply boxes.

Anti-Materiel Rifle: damage increased by 30%.

Breaker Incendiary: damage per bullet increased from 15 per bullet to 20 per bullet.

Fire damage per tick increased by 50% (from all sources).

Liberator Penetrator: now has a full auto mode.

Dominator: increased damage from 200 to 300.

Dominator: increased stagger.

Diligence Counter Sniper: increased armor penetration from light to medium.

Slugger: reduced stagger.

Slugger: reduced damage from 280 to 250.

Slugger: reduced demolition force.

Slugger: fixed armor penetration tag in the menu.

Slugger, Liberator Concussive, Senator: fixed incorrect armor penetration tags in the menu.

Recoilless Rifle: increased the number of rockets you restore from supply boxes from 2 to 3.

Spear: increased the number of missiles you restore from supply boxes from 1 to 2.

Heavy Machine Gun: the highest fire rate mode reduced from 1200 rpm to a more moderate 950.


Stratagems

Patriot Exosuit: rockets will now penetrate armor only on direct hit.


Enemies

Balancing adjustments have been made to

Chargers normal melee attack now does less damage against Exosuits.

Bile Spewer and Nursing Spewer do less damage with their puke.

The Bile Titan can no longer be stunned.

Shriekers no longer create bug breaches.

Shriekers hitting you while they are dead now does significantly less damage.


Helldiver

Balancing adjustments have been made to

Heavy and medium armor protects better and you now take about 10% less damage than before while wearing heavy and about 5% less when wearing medium armor. Fortified commando and light armor is unchanged.


Fixes

Fixed issue where save settings for PS5 would be reset when the game is rebooted, causing things such as loadout and hint settings to reset.

Enemies now properly target Exosuits. Previously, many enemies effectively ignored Exosuits if a helldiver on foot was available for them to target.

Fixed Exosuits being able to fire their weapons while opening the minimap.

The Helldiver and the Exosuit both had a bug that made them sometimes take explosion damage multiple times making things like automaton rockets be too deadly, this is now fixed.

Automaton enemy constellations that preferred to spawn more of certain Devastators types did not work and are now functioning as they should. This means that sometimes when playing against the Automatons you will face more Devastators instead of other enemy types.


We have improved the system that prevents hellpod steering close to large or important objects.

We have solved issues where the effective area around objects was a lot larger than intended.

We have reduced the number of objects that prevent hellpod steering.

Note: This system is intended to prevent softlocks where players can drop on important interaction points, or drop into unintended places. We will continue to monitor the state of the system after the update to see if additional tweaks are necessary.


Fixed cases where the ground under some assets could be bombed causing them to float.


Ballistic Shield changes

Collision mesh has been slightly increased in size for more forgiveness

Changed shield poses so that less of the helldiver is exposed

Addressed bug where parts of the helldiver would become vulnerable while using the shield in first person


Tutorial

Invisible collision partially blocking the doorway leading to the launch pad in the Tutorial

コメント (パッチノートまとめ(2024年4月))
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