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TU6 PTS パッチノート-2019.09.19

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公式ページの情報はこちら>PTS Title Update 6 - Patch Notes


以下はTU6のPTSの第一弾バージョンです。

このPTSではエピソード2のストーリーコンテンツは含まれてませんのでパッチノートにも含まれません。

開発チームもこのパッチに携わっていて、10月のリリースを予定している。

よって以下リストよりもゲーム変更やバランス変更があり、それらはアイテム、ギアセット、ギアブランド、武器の下方修正や上方修正がありえる。


PTSとパッチノートでは違う数字を見受けられるかもしれませんが、きちんと合うようにし、TU6/エピソード2のファイナルリリースが良いものになるようにします。


ゲーム内容の変更


設計図

  • なかったエース・アンド・エイトのニーパッドの設計図を追加。
  • 設計図3つを削除(ゲーム内で入手できないため)

PvP

DZ

ギアのノーマライズ

  • プレイヤーステータスはノーマライズされない。エンドゲームになったらエージェントはフルで再調整ボーナスを得られる。
  • GS500以下のプレイヤーはステータス・ブーストを得られ、DZに入りやすいようにする。
  • タレントはPvEとPvPバージョンを継続する
  • ノーマライズPvPを出入りするとテキストUIは自動的に表示されるように変更。
  • PvP変数をUIで表示できるように開発中。

※開発者ノート:特に厳選をしているプレイヤー中心に、ノーマライズは非常に辛いものであると声があったため。特にDZに入ったときにこれまで厳選してた苦労が反映されないため。


サプライドロップ

  • サプライドロップのタイプや場所を追加した
  • サプライドロップは非アクティブなランドマークにも落ちるようにした。
  • これらのエンカウントは複数ぼすや異なる勢力になることもある。
  • 占領DZにもサプライドロップが時折落ちることがある。
  • ブラックタスクが重要なサプライドロップを守っている

窃盗団のアジトベンダーの更新

  • 窃盗団のアジトベンダーはきちんとしたショップを設置し、DZのリソースを受け付けるようになった
  • 窃盗団のアジトベンダーは通常ローテーションが組み込まれる。後程、販売アイテムやローテーションなどの情報を記載。
  • ワールドマップに窃盗団のアジトベンダーがあるDZが表示される。
  • エンドゲームでは窃盗団のアジトベンダーは2つの非占領DZを行き来する。
  • 各DZの外のゲートにある通常ベンダーはDZリソースを受け付けるようになり、販売アイテムも変えた。

DZのマッチング

  • DZのマッチングを変更し、全てのDZで高い人口になるようにした。

※開発者ノート:以前から、DZでの目標としてオープンワールドとシームレスな体験ができるようにしたかった。これによってDZが空の状態のサーバーに指定されることがあった。エピソード2ではフルなゾーンになるようなサーバーに入るようにする。よってDZチェックポイントに初めて入ろうとするとサーバー移動が起きることもある。


DZの一般的な変更

  • DZ回収でNPCが迎撃することもある
  • DZターミナルをハックしていると周辺のDZリソースがハイライトされるようになる。

コンフリクト

  • コンフリクトのカウントダウンに新しいサウンドエフェクトを追加
  • マッチ終了後の報酬
  • マッチを行うと必ず報酬が得られるようになった
  • ランクアップや勝利すると追加報酬が得られるようにした
  • 新しいローディング画面を追加
  • 新しいマッチスタートを追加
  • ブーストサインや応答をアップデート
  • 勝利・敗北の表示をアップデート
  • 勝利したチームでは新しい音楽を追加
  • ラウンド終了の画面を作り替えた
  • 得られた報酬を強調するようにした
  • PvPプロジェクトをコンフリクトに追加
  • デイリーDZプロジェクトはコンフリクトとDZのプロジェクトを交代ごうたいとなる
  • スキルの効果レンジが表示されるように追加した
  • プレイヤーがスキルが反映されたエリアに入ったときに表示される

コントロールポイント

  • コントロールポイントオフィサーはダウンしたプレイヤー全員を蘇生するようになる。これまではグループであれば最後にダウンしたプレイヤーのみ蘇生していた。

UI

  • 的にはボーナスアーマーが表示されるようにした

ロードアウト

  • マップのVote画面でロードアウトを選べるようにした。

ドロップのターゲティング

ドロップのターゲティングはTU6/エピソード2の新しい要素です。ワールドクラス5に到達するとネームドゾーンを参照することができ、メインミッションは高ドロップ率のアイテム内容が表示されるようになる。これによってプレイヤーは特定のブランド、武器、MODを狙えるようになる。


再調整

  • 再調整もいくつか変更を施した:
  • 新しい再調整のインターフェース
  • ステータスタイプを変更することができるようになった。例えば銃器(赤)を体力(青)に変更することができる。
  • 同じカテゴリー内のステータスのみで適用可能。
  • 保管庫にあるアイテムを再調整できるようになった

ブランドセット

  • ブランドセットは全ての部位(マスク、バックパック、ベスト、グローブ、ホルスター、ニーパッド)で入手できるようになった
  • 但し511ブランドは実在しない部位もあるので、実在しない部位は存在しないままにした。

クラフト

  • 素材が満タンな場合、敵からクラフト素材がドロップしないようにした。
  • ギアや武器を分解するとポリカーボネートがドロップすることもあるようにした。
  • これまでのボーナスで素材が落ちることがある仕様は変わらない。
  • クラフトに必要な素材コストを下げた。クラフトする時のグレー素材やブランド素材の要求数を減らした。
  • GS500で必要なベース素材を85から60に下げた
  • GS500で必要なブランド素材を8から5に下げた
  • 敵からのクラフト素材のドロップ数を増やした
  • 緑素材を6から12に増やした
  • 青素材を4から9に増やした
  • ネームドの敵からはこれまでよりも多くドロップするようにした
  • クラフト素材が入っているコンテナからは緑素材1つ、青素材を1つ得られるようにした(これまではどちらか一つ)
  • 入手していない設計図はクラフトベンチでどこで入手できるかヒントが表示されるようになった。
  • クラフトベンチがアップグレードできるようになったかどうかクラフトのUIで通知がされるようにした。
  • クラフトベンダーであるイナヤはキャラ間で素材を共有できるようにするPerkを販売するようになった。
  • 素材の保有上限を増やすPerkの上限を上げた:
  • ベース素材の上限を600から2000に引き上げた。
  • 緑と青素材の最大上限を400から1500に引き上げた。
  • レア素材の保有上限を引き上げた:
  • 紫の上限を100から300に引き上げた
  • オレンジの上限を100から300に引き上げた。
  • ハードワイヤードのベース素材の上限をを30から50に引き上げた。
  • ハードワイヤードコンポーネントの上限を5から10に引き上げた。

保管庫

  • 保管庫サイズを150個引き上げた

バランス調整

ブランドセット

アルプス

  • 2セットボーナスを+10% スキルパワーに変更(これまでは5%)

チャイナライト

  • 3セットボーナスを+20% スキルヘイストに変更(これまでは30%)

ペトロフ

  • 3セットボーナスを+20% スキルヘイストに変更(これまでは30%)

NPC

  • ハード、チャレンジ、ヒロイック難易度を再調整した
  • ブラックタスクのウォーハウンド(犬)とミニタンクは破壊時の爆発前に赤点滅ライトが発するようにした。
  • これによって他のNPCが爆発するときと同じようになる。
  • ブラックタスクのミニタンクは破壊時の爆発前に短い間をおくようにした。
  • ブラックタスクのウォーハウンドが動いている間、ウォーハウンドのタレットが回転しないことがある問題を修正。

※開発者コメント:ウォーハウンドは意図すべく、これまで以上に動いているターゲットに当てるようになる。


  • ブラックタスクのミニタンクのコントローラーが殺されると効力が下がるようにした。
  • LMGの合間を長くした
  • 命中率を大幅に下げた
  • フレンドリーファイヤーを追加
  • エリートのブラックタスクのウォーハウンドの炸裂弾を撤廃し、「トリプルショット」に変更した。トリプルショットは3連続ショットで連続ショット間には短い間遅延がある。

※ウォーハウンドによる出血効果は酷すぎた。


  • プレイヤーとのコンバット開始時、NPCはより攻撃的になった。
  • コンバット開始時にヘビーウェポン(タンク系)がいなかった場合、アサルターは彼らの仲間のためにカバー撃ちするようになった。
  • アウトキャストとアンダーグラウンドのタンクのHPを12.5%減少させた。
  • アンダーグラウンドのタンクの移動速度を若干速くした。
  • タンク系NPCへの状態異常効果を若干減少させた:
  • ショック継続時間を50%減少させた
  • トラップ継続時間を50%減少させた
  • 炎上効果はよろめきやその他の効果をタンクに与えない
  • 視覚奪取効果によってタンクNPCはその場で立ったままになり荒々しく撃つようになる(フレンドリーファイヤーも行う)。
  • 視覚奪取効果中の近接タンクNPCはゆっくり最後にプレイヤーが居たところに近づくが攻撃してこない。
  • 混乱効果によってタンクNPCはランダムに歩き、荒々しく撃つようになる(フレンドリーファイヤーも行う)。
  • 混乱効果中の近接タンクNPCはプレイヤーに十分な遅延をもって近づいてくる。
  • プレイヤーのタレットは敵NPCに狙われやすくなるようになった。
  • 特にプレイヤーがカバーに隠れていたり何もしていなかったりする場合。
  • ヒットボックスのサイズを広くし、いくつかの問題も解決し、敵NPCがタレットを撃ちやすくした。

スキル

追尾マイン

  • エクスプローシブ追尾マインのダメージを20%増加させた
  • 出血効果を与えるようになった
  • クラスター追尾マインのダメージを30%増加させた
  • クラスター追尾マインのクールダウンを40秒から60秒に増加させた
  • クラスター追尾マインの数を4つから3つに減らした

※開発者コメント:TU5でのスキルやスキルヘイストの改善はポジティブに受け取ってもらっていて、新しいビルドを開発してくれている。スキルベースのビルドが増えている中、いつくかのスキルの組み合わせは意図した体験を破壊してしまっている。装備のスキルヘイストを上げたことに加え、クラスター追尾マインのクールダウンを下げたことで、かなり短いクールダウンを容易に得られるようになってしまった。クラスター追尾マインのダメージは満足しているが、スキルは爆発をさせるだけでなくNPCがパニックを起こしてしまい、カバーから離れようとしダメージを更に受けてしまうような現象が起きている。よって、クラスター追尾マインは特にグループプレイではとてつもない強さとなってしまっている。エンカウントのバランスも大切で、戦闘が挑戦的で楽しめるようにするためにはクラスター追尾マインのクールダウンを60秒に伸ばし(それでもTU4から30秒速い)、マインの数を1つ減らした。一方でダメージを高め、クラスター追尾マインが数多くの敵を一気に排除するためのベストな選択肢であるようにした。エクスプローシブ追尾マインのダメージ増加と出血効果の追加により、より魅力的なものとなり、クラスター追尾マインを選ぶかどうかの選択肢を与えれるようにした。


ファイヤーフライ

  • ファイアーフライは即座展開できるようにし、近くにいるターゲットを選定するようにした。
  • ブラインダーファイアーフライのクールダウンを60秒から90秒に増加させた。

※開発者コメント:上記同様に、装備によるスキルヘイストを上げたことに加え、BTSUグローブの追加でNPCへの視覚奪取効果を増やし継続時間も長くすることができるようになった。またクラスター追尾マインとの組み合わせで、10人以上の敵がいるウェーブ内の全員に状態異常を与えるだけなく、簡単且つ低リスク大ダメージを与えることができてしまっている。強力なスキルの組み合わせやかしこくゲームメカニズムを利用しているのを見れるのはうれしいが、強力な装備を組むのには何かが犠牲にならなくてはならない。これらの変更によって、ブラインダーファイアーフライとクラスター追尾マインを10秒以下のクールダウンにすることはできるが、よりスキルヘイストへの投資をしなくては強力なものにならない。


タレット

  • アサルトタレットとスナイパータレットのダメージはエリートダメージの効果が乗るようになる。
  • インシネレータータレットの持続時間は撃つことで減るようになった。

ドローン

  • ストライカードローンのダメージはエリートダメージの効果が乗るようになる。

イーグルベアラー

  • イーグルベアラーのダメージを15%減少させた。

タレント

新しいタレント

  • Spark(スパーク):スキルまたはグレネードで敵にダメージを与えると15秒間、+15%武器ダメージが上昇する。
  • Sparkはバックパックに着く
  • Vigilance(ビジランス):+25%武器ダメージ。ダメージを受けると5秒間このバフが停止する。
  • Vigilanceはチェストに着く
  • Concussion(コンカッション):ヘッドショットによって2秒間、+20% ヘッドショットダメージが上がる。MMRの場合は5秒間。
  • Concussionはマスクに着く

タレント変更

防具

  • オンザロープ:下方修正
  • 全てのスキルがクールダウン中、またはゼロチャージの時に武器ダメージが15%増加する

(これまでは25%)

  • クリティカル:上方修正
  • クリティカルダメージ+15%(これまでは+5%)
  • マッドボマー:上方修正
  • 特性条件を撤廃
  • ライオットフォームグレネードの範囲が正しく変更されるようになった
  • アンストッパブルフォース:下方修正
  • 敵を倒すと、最大アーマー20,000ごと(これまでは25,000)に1%の武器ダメージを得る(これまでは2%)
  • クリーピングデス:上方修正
  • 25m以内(これまでは10m以内)にいる最も近くの敵にステータス効果が波及する。5秒ごとに発生(これまでは15秒)
  • トラウマ:新しい効果
  • PvE:30秒ごとに、ヘッドショットによって視覚奪取効果を5秒間与える
  • PvP:40秒ごとに、ヘッドショットによって視覚奪取効果を2秒間与える
  • (これまでは、セミオートのヘッドショットが15%の確率で視覚奪取効果を与える)
  • センタード:上方修正
  • ヘッドショットキルが30秒間(これまでは10秒間)ステータス効果を無効にする
  • ダイアルドイン:新しい効果
  • エイムしている間、武器命中率の15%武器安定性が向上する(照準を合わせている間、武器命中率の25%武器安定性が向上する)
  • スポッター:下方修正
  • Pulseスキャンした敵に武器ダメージ+15%(これまでは20%)
  • ウィキッド:新しい効果
  • ステータス効果を与えると20秒間、武器ダメージ+15%(これまでは、ステータス効果のある敵に武器ダメージ+10%)
  • コンペンセーテッド:下方修正
  • クリティカル率が20%より低いと武器ダメージが10%増加する(これまでは15%)
  • バフが発動しているときにクリティカル率が上がった場合、バフがなくなるよう修正した。
  • 完全破壊:上方修正
  • 敵のアーマーを消耗させると+30%(これまでは+25%)のクリティカルダメージを15秒間得る(これまでは5秒間)
  • 便乗屋:新しい効果
  • 敵にダメージを与えると3秒間あらゆる攻撃によるダメージが+10%される(これまでは、敵の弱点かアーマーを破壊すると、20秒間あらゆる攻撃によるダメージが+10%される)
  • ニーキャップ:新しい効果
  • 敵の脚を撃つと10秒間出血させる。30秒ことに発生。(これまでは、敵の脚を撃つと15%の確率で出血させる)
  • 血への渇望:新しい効果
  • 武器を変えると5秒間、+15% 武器ダメージ。バフが乗っている間に武器を変えると5秒間バフを失う。
  • (これまで、PvE:キルの3秒以内に武器を変えると、+35%の武器ダメージを5秒間得る

PvP:キルの3秒以内に武器を変えると、+20%の武器ダメージを5秒間得る)

  • ガンスリンガー:上方修正
  • キルの10秒以内(これまでは3秒以内)にサイドアームに変えると、サイドアームのマガジンが補充され、全てのマガジンが+30%の武器ダメージを得る(これまでは+20%)
  • トゥ・オーダー:効果追加
  • グレネードを発射ボタン長押しで「長持ち」して、短いスパンで爆発させることが出来る。グレネードをエイムしている間は+15%のボーナスアーマーを得る。
  • サージカル:上方修正
  • クリティカル率+10%(これまでは+5%)
  • エントレンチ:上方修正
  • カバーからヘッドショットを決めると、アーマーの15%が修理される(これまでは10%)

武器

  • ネイキッド:新しい効果
  • アーマーが消耗している間、20秒間、ダメージが50%増加する(これまでは、アーマーが消耗している間、ヘッドショットのダメージが50%増加する)
  • ブレッドバスケット:上方修正
  • ボディショットを決めると、次のヘッドショットダメージに+50%(これまでは5%)のボーナススタックが10秒間追加される。最大スタック数は3(これまでは10)
  • ブーメラン:上方修正
  • クリティカルヒットで弾が20%の確率(これまでは50%)でマガジンに戻る。弾がマガジンに戻ると次の一発はダメージが+50%増加する(これまでは+20%)
  • クロース&パーソナル:上方修正
  • 7m以内にいるターゲットを倒すと武器ダメージが50%増加する(10秒間)(これまでは5秒間)
  • ニアサイテッド:修正
  • 安定性が80%上昇(これまでは35%)する代わりにクリティカル射程が-30%(これまでは-20%)、最適射程が-30%下がる(これまでは-20%)
  • フィニッシャー:効果追加
  • 敵を倒してから3秒以内(これまでは10秒)にこの武器から変えると、クリティカル率が30%増加し、クリティカルダメージが15%増加する(クリティカルダメージが新効果)。
  • フレンジー:上方修正
  • 空の状態からリロードすると、マガジンの弾10個ごとに武器ダメージが+3%(これまでは+2%)、連射速度が+3%増加する(これまでは+2%)(5秒間)
  • キラー:上方修正
  • クリティカルヒットで敵を倒すと+50%(これまでは+30%)のクリティカル率を15秒間得る(これまでは5秒間)
  • ラッキーショット:上方修正
  • マガジンの容量が20%増加する。カバー中に外した弾が100%(これまでは25%)の確率でマガジンに戻る
  • アウトサイダー:新しい効果
  • 敵を倒すと、10秒間、最適射程が+100%、クリティカル射程が+100%、命中率が+100%。(これまでは、武器の連射速度が下がるが、武器を発射するにつれて最適射程が広くなる)
  • 特性の条件を撤廃
  • アンウェイバリング:効果を変更
  • この武器に変えると武器ハンドリングが+200%得られる(5秒間)。このバフはキルで更新される。武器を更に変えると全ての武器のバフは停止される(5秒間)。(これまでは、この武器に変えると武器ハンドリングが最大になる(5秒間)。このバフはキルで更新される)
  • サディスト:効果を追加
  • 出血状態の敵に与える武器ダメージが30%増加する。3キル後、次にダメージを与えた敵に出血効果を与える。(これまでは、出血状態の敵に与える武器ダメージが20%増加する)
  • アイレス:効果を追加
  • 視覚奪取状態の敵に与える武器ダメージが30%増加する。3キル後、次にダメージを与えた敵に視覚奪取効果を与える。(これまでは、視覚奪取状態の敵に与える武器ダメージが20%増加する)
  • イグナイテッド:効果を追加
  • 炎上状態の敵に与える武器ダメージが30%増加する。3キル後、次にダメージを与えた敵に炎上効果を与える。(これまでは、炎上状態の敵に与える武器ダメージが20%増加する)
  • オーバーウェルム:上方修正
  • 制圧されていない敵を制圧すると10秒間+10%武器ダメージ(これまでは5%)。最大5つまでスタックできる。
  • レンジャー:調整
  • 特性条件を撤廃
  • ターゲットから5mごとに+2%の武器ダメージを得る
  • リフォーメーション:上方修正
  • ヘッドショットのキルがスキル修復と治療を150%(これまでは50%)、25秒間増加する(これまでは20秒間)
  • ライフルマン:上方修正
  • ヘッドショットを決めると、武器ダメージ+5%のボーナススタックが5秒間追加される。最大スタック数は5。ヘッドショットを決めるたびに持続時間は延長される。(これまでは、「ヘッドショット以外でボーナスは消える」があったがそれを撤廃)。
  • プレメディテイデッド:下方修正
  • 弾薬がロードされるたびに武器ダメージが最大+40%(これまでは+35%)まで増加する。全ての弾薬がリロードされると、武器ダメージはさらに+10%増加(これまでは+50%)。バフは10秒間持続する。
  • パルム:上方修正
  • ボディショットによる2連続キル(これまでは3連続キル)を行うと、マガジンが補充されて武器ダメージが50%増加する(10秒間)(これまでは7秒間)
  • ビンディクティブ:効果を追加
  • ステータス効果を与えている敵を倒すと、15m以内にいる全グループメンバーのクリティカル率が20%増加し、クリティカルダメージが20%増加する(クリティカルダメージが新しく追加された)(20秒間)(これまでは10秒間)。
  • メジャード:効果を追加
  • マガジンが残り半分になるまで、連射速度が20%増加し、-15%の武器ダメージを得る。マガジンが残り半分になると-20%の連射速度を得て、全ての武器ダメージが+30%増加する-
  • ステディハンデッド:上方修正
  • ショットを決めると武器ハンドリング+3%(これまでは+2%)のボーナススタックが追加される。最大スタックは10(これまでは15)。最大スタック数の時は、命中したショットごとに5%の確率でボーナススタックを消費してマガジンが補充される。
  • ファーストハンド:上方修正
  • クリティカルヒットでリロード速度15%(これまでは3%)のボーナススタックが追加される。最大スタック数は10(これまでは20)。

UI変更

  • MODスロットの順番をいくつかのギアアイテムで変えた。染色スロットは一番下に来るようにした。
  • エクスプローシブ追尾マインに出血効果UIを追加
  • スティンガーハイヴに出血効果UIを追加
  • アーティレリータレットに出血効果UIを追加
  • 外観
  • メニューに収集したスキンや染色が一つのメニューで見えるようにした
  • 染色を全ての防具に適用できるようにした。
  • バッグ
  • ギアMODを様々な項目で並べ替えれるようにした。
  • MODをいくつかの見え方でグリッド表示できるようにした。
  • アイテムにフラッグを更に追加(ドネーション用や再調整用にマークをつけれるようにした)
  • ギアメニューに、全てのギアをブランド、アイテム、その他オプションで並べ替えれるようにした。
  • キャラクターのUI
  • ダメージ、連射速度、スキルパワーが見えるようになり、メインのバッグの画面で比較できるようにした。
  • ロードアウト
  • ロードアウトを12個追加

バグ修正

一般的な修正内容

  • Fixed an issue where players were unable to speak to Manny after finishing Tidal Basin in a group.
  • Fixed an issue that caused some PC players to be unable to see items linked in chat when clicking / hovering on them.
  • Fixed an issue that caused chat to appear in an incorrect color after linking an item.
  • Fixed an issue that could allow players to pickup a Hunter’s mask in another player’s session without defeating the Hunter encounter.
  • Fixed an issue that caused character animations to be incorrect when aiming down sight against a wall.
  • Fixed an issue that could cause aiming down sight not working when aiming backwards in low cover.
  • Fixed an issue that could cause camera movement to be misaligned when spectating an agent and switching team member buttons too fast in spectator mode.
  • Fixed an issue where characters would float after performing a combat roll from the top of stairs. No more parkour!
  • Fixed an issue where trying to reload while an interaction prompt is available would cause the reload to fail.
  • Fixed a missing animation after reaching level 1 in the Shepherd system.

UIの修正

  • Fixed an issue that caused the FOV to change drastically after enabling Motion sickness mode on PS4.
  • Fixed wording on the “Extraction Completed” leaderboard to include “Contaminated Items Extracted”.
  • Fixed an issue where players would not receive a notification clarifying why they are unable to invite a player to Operation Dark Hours.
  • Fixed an issue where “Fast travel to Mission” would not work when matchmaking was successful for Kenly College.
  • Fixed an issue where the equalizer UI element for some audio collectables was missing.
  • Fixed an issue that caused the sensitivity feedback bar in the Microphone Input Threshold VOIP settings not to function.
  • Fixed an issue that caused an exclamation mark to not disappear from the Skills tab UI.
  • Fixed an issue that could cause the Spike talent to not properly function despite meeting the requirements on any weapon.
  • Fixed an issue where the “Commitment Distinction” and “Side Mission Merit” commendations tracked the Prologue, Skirmish and “Talk to The Quarter Master” objectives as missions and side missions.
  • Fixed an issue that caused the World Tier transition UI to overlap with other UI elements when opening menus while transitioning between Tiers.
  • Fixed an issue that could cause the Notifications to overlap with the chat window when using the Scaling Anchor UI down setting.
  • Fixed an issue that caused Skills to be highlighted when switching between team members in spectator mode.
  • Fixed an issue where the road displayed on the Megamap was higher than the buildings in the Camp White Oak area. President Ellis did definitely not take the high road…
  • Fixed an issue that caused the Double Barrel Sawed Off to have a progress bar as reload animation.
  • Fixed an issue that caused the “Discovery” tab to not correctly sort when choosing “Missions” as sorting method.
  • Fixed an issue on the Shooting Range that could cause damage numbers feedback to pop up on previous targets.
  • Fixed an issue that caused the Party Leader to be unable to ready up when having transferred the party leader status to another person who declined it while the ready up process was ongoing.
  • Fixed an issue where the description of the Riot Foam Grenade in the inventory UI showed the Concussion Grenade description.
  • Fixed an issue that caused the Activity Summary to award stars for Damage Done to Bosses and Damage Dealt to multiple players despite those players having different numbers.
  • Fixed an issue that could cause the UI to become empty when inspecting another player while voting for a map in Conflict.
  • Fixed an issue that caused HUD elements to get blocked by an invisible barrier when clicking and dragging.
  • Fixed an issue that caused the mission panel at the entrance of Viewpoint Museum to be missing when a Hard and Challenging Daily Project was active at the same time.
  • Fixed an issue that caused HUD elements to be displaced after being given a customized position when turning on Anchor UI.
  • Fixed an issue that caused the Mission Icon for the “Resume personal progress in the Social menu” notification to be missing when the host of the session disconnected or left the group.
  • Fixed an issue that caused the News section Ui to block the Social section. Back to being social!

音声の修正

  • Fixed an issue that could cause an abrupt transition between spinning and winding down the barrels of the Gunner’s Minigun.
  • Fixed an issue that caused Manny’s and ISAC’s VO to be too low when Mena language was selected.
  • Fixed several props in the world not having audio.
  • Fixed an issue that could cause a collected Recording to not automatically play when picked-up after fast-travelling or logging in to the game.

MOD装着、クラフト、再調整の修正

  • Fixed an issue that caused the Laser Pointer mods to be misaligned on the Carbine 7.
  • Fixed an issue that caused Scope mods to be misaligned on the Stoner LMG.
  • Fixed an issue that caused the “Lullaby Upgrade” and “Ruthless Upgrade” blueprints to not count towards the Weapon Upgrade section in the Crafting bench.
  • Fixed an issue that caused some players to be unable to upgrade equipped exotic weapons.
  • Improved the Ui for upgrading the Crafting Bench to Gear Score 500.
  • Fixed an issue that caused the Random Brand Vest items to sometimes yield less armor than the description of the blueprint would suggest.
  • Fixed an issue that would cause some gear dyes not appearing properly on items when equipping them on a female character.
  • Fixed an issue that caused the Stats menu to display the “Armor Regeneration” as 0 when mods with “+ X Armor / s Regeneration” and “+X Armor on Kill” were equipped.
  • Fixed an issue that caused the Black Market RPK-74 E Replica to have odd properties.
  • Fixed an issue that could cause Pivot Pads to be crafted without stats and armor.

NPCの修正

  • Fixed an issue that could cause NPCs to desync after being hit by a melee attack.
  • Fixed an issue that could cause the RPG NPC to lose the ability to use the RPG Launcher while under a status effect.
  • Fixed an issue that caused the bullets of the Tank Mini Gun to not be synced with the weapon.
  • Fixed an issue that caused NPCs looping the peek out animation when targeted by an agent.
  • Fixed an issue where NPCs would drop their Grenade Launcher when climbing a ladder in Kenly College.
  • Fixed an issue that could cause NPCs to pass through doors instead of opening them.

スキルの修正

  • Fixed an issue that caused missing visual effects when the Defender Drone deflected incoming bullets.
  • Fixed an issue that could cause the Reviver Hive to not work when player health was low while in a down state.
  • Fixed an issue that could cause the Reviver Hive to trigger reviving a player while already being revived by a Control Point Officer.
  • Fixed an issue that caused the Artillery Turret’s cooldown to decrease faster than other Skills with the same base cooldown when having Skill Haste.
  • Fixed an issue that could cause the Firestarter Chem Launcher’s charges to be destroyed after the cooldown had already ended when the player had at least 100% Skill Haste.
  • Fixed an issue that caused the tutorial video for the Mender Seeker Mine to not be visible in the Skills mod menu.
  • Fixed an issue that caused the audio effects of the Incinerator Turret to not work properly.
  • Fixed an issue that caused the Restorer Hive to not affect other friendly Skills.
  • Fixed an issue that could cause Assault Rifle Damage to Health bonus to effect Skill damage when an Assault Rifle was drawn and equipped.
  • Fixed an issue that caused the Artillery Turret UI to not state that it applies the Bleed status effect on hit.

武器・ギアの修正

  • Fixed an issue that caused the bipod to be visible on the KAC LAMG’s inventory picture model.
  • Fixed an issue that could cause a player being unable to acquire the Gunslinger Holster: Rind Exotic Holster when repeating the project.
  • Fixed an issue that could prevent players from re-playing the High Noon Saloon project if they failed to loot the named boss in a group.
  • Fixed an issue that caused the Sleight of Hand talent to be active inside safe zones if the player had the Dodge City Gunslinger’s Holster equipped and their pistol drawn.
  • Fixed an issue that caused sidearms to be misaligned when holstered in the Dodge City Gunslinger’s Holster.
  • Fixed an issue that caused the lever action animation to not trigger when firing the Diamondback.
  • Fixed an issue that would cause the 5 of 6 gearset bonus of Aces & Eights to break when it activated while the player was under ab EMP effect.
  • Improved Signature Ammunition pick-up when the spare ammunition is full.
  • Fixed an issue that could cause the “Protected Reload” and “Protected Deploy” talents to randomly grant 20% bonus armor.
  • Fixed an issue that caused the Military M60 to clip with the player model when reloading and moving side to side.
  • Fixed an issue that could cause skills thrown while having the BTSU Gloves equipped to damage or ensnare the player that used the skill.

メインミッションの修正

  • Fixed an issue that caused the objective marker in the invaded Space Administration HQ to be misplaced in the final beat.
  • Fixed an issue that could cause streaming issues when wiping during the first part of the Space Administration HQ mission on Heroic difficulty.
  • Fixed an issue that caused a breadcrumb marker to misdirect during the “Reach the docks” objective in the Potomac Event Center mission.
  • Fixed an issue that caused NPCs to phase through the closed door during the objective “Upload Data” in the invaded Bank Headquarters mission.
  • Fixed an issue that could cause audio to not work when a player transferred back to Washington D.C. while standing inside the last ECHO in the Manning National Zoo mission.
  • Fixed an issue that caused the Grenade landing UI to be off-screen when attempting to throw a Grenade at Emeline Shaw inside the monorail in the Manning National Zoo mission.
  • Fixed an issue that caused players to not see the Monorail and surroundings if they were invited after the Monorail cinematic had finished in the Manning National Zoo mission.
  • Fixed an issue in which the crosshair incorrectly turned red when aiming at Emeline Shaw in the Monorail even though she can’t be shoot at that time in the Manning National Zoo mission.
  • Fixed missing smoke and fire effects during the Monorail encounter in the Manning National Zoo mission.
  • Fixed an issue that could cause a health bar to appear on the train under specific circumstances in the Manning National Zoo mission.
  • Fixed a missing interaction highlight for the Access Point room door in the Manning National Zoo mission.
  • Fixed incorrect collision with a prop in the Manning National Zoo mission.
  • Fixed an issue causing the Devourer boss to only attack an active Striker Drone and ignore all players in the Manning National Zoo mission.
  • Fixed an issue that could cause players to become stuck in a location in the Manning National Zoo mission.
  • Fixed an issue where no rain would be visible during a thunderstorm in the Camp White Oak mission.
  • Fixed a missing objective after the “Reach the Tunnel” objective in the Camp White Oak mission.
  • Improved the performance for the objective area “Reach the Tunnel” in the Camp White Oak mission on Challenging difficulty.
  • Fixed an issue causing players to be unable to leave the Camp White Oak mission when having bought the Year 1 Pass at the start of the mission and leaving a party.
  • Fixed an issue that could cause an infinite loading screen if the session owner would leave the group during the “En route to Manning National Zoo / Camp White Oak” screen.
  • Fixed an issue where NPCs would stop fighting when agents covered at a specific wall in the Grand Washington Hotel mission.
  • Fixed an issue where players could fall through the map when rolling over a prop in the Grand Washington Hotel mission on Challenging difficulty.
  • Fixed an issue where the elevator doors would not open after players fast travelled to the Grand Washington Hotel mission and had previously called the elevator.
  • Fixed an issue that could cause a player to take no damage when standing in a certain area in the Grand Washington Hotel mission.
  • Fixed an issue that would cause True Sons Heavy Weapon NPCs to go prone in their spawning area in the Lincoln Memorial mission.
  • Fixed missing water textures in the Roosevelt Island mission when playing on less than medium graphics settings on Xbox One.
  • Fixed an issue where NPCs would too aggressively flank players under certain circumstances in the invaded View Point Museum mission.
  • Fixed an issue that allowed players to pick up the “Relocation Order” collectible through the wall in the View Point Museum mission.
  • Fixed an issue that could make the rooftop encounter in the Invaded Capitol Building mission too easy when standing in certain areas of the map.
  • Fixed an issue where the sound effects of the mortar mine would be delayed in the Jefferson Plaza mission.
  • Fixed an issue where players would hear incorrect sound effects when collecting a laptop during the objective “Secure interrogation data” of the American History Museum mission.
  • Fixed an issue that allowed players to remain in an unintended position during the final beat of the Capitol Building mission on Heroic difficulty.
  • Fixed several lighting issues for several doorways.
  • Fixed several issues with covers.
  • Fixed several lighting issues.
  • Fixed several occlusion issues.
  • Fixed several props not being destructible even though they should.
  • Fixed a few breadcrumb issues. Hopefully you won’t get lost in the woods anymore…

サイドミッション&クラシファイド任務

  • Fixed an issue that could prevent players from collecting backpack trophies in Classified Assignment if the Year 1 Pass had been revoked and then was added again.
  • Fixed an issue that could spawn infinite enemy NPCs in the Drone Crash Site Side Mission.
  • Fixed an issue that could cause players to become stuck in a Classified Assignment when being kicked from another player’s session.
  • Fixed an issue that could cause a Classified Assignment to go on cooldown when being kicked out of another player’s session.
  • Fixed an issue that could cause NPCs to pass through doors in the Central Aquarium Classified Assignment.
  • Fixed an issue that caused the counter to incorrectly increase by 2 when picking up explosives in combat during the objective “Collect Explosives 0/4” in the Department of Justice Side Mission.
  • Fixed an issue that could cause the door menu for the Nelson Theatre Classified Assignment to not appear for players on PlayStation 4 despite meeting the requirements.
  • Fixed several collision issues for props in Classified Assignments.

オペレーション・ダークアワーズ・レイドの修正

  • Improved performance during the final beat of the raid.
  • Improved performance while fighting the Weasel encounter.
  • Fixed a missing in-game notification when accepting an expired invite to a group.
  • Fixed an issue that caused Lucy’s “360° Chaingun Attack” to not have sound effects.
  • Fixed missing audio for the overloaded Mortars on the Razorback encounter.
  • Fixed an issue causing Black Tusk snipers to behave passively during the “Identify cargo delivery” objective.
  • Fixed an issue that could cause an encounter to unintentionally start when shooting at certain positions.
  • Fixes an issue that could cause the Aces & Eights six-piece group buff to not be received by all raid-group members.
  • Fixed an issue that caused Negotiator’s Dilemma gear set “Press Home the Advantage” talent to not apply the “+10% explosive damage” buff to all raid-group members.
  • Fixed an issue that could cause the spectator camera to shake in Synced View when spectating a moving agent.
  • Fixed an issue where text in the Activity Summary could overlap in several localizations.
  • Fixed an issue that could cause sub groups to be inconsistently displayed in the Activity Summary.
  • Fixed several issues with cover.

ケンリー大学の修正

  • Fixed a placeholder text on the Kenly College Megamap.
  • Fixed an issue that could cause the arrival helicopter video sequence to play in reverse when leaving a group.
  • Fixed an issue that caused the countdown timer and “in progress” texts to flicker in the Kenly College progression tab.
  • Fixed an issue that could show an incorrect NPC level in the Kenly College progression tab.
  • Fixed an issue that would cause the activated panel lights to no longer appear if the game was restarted or the player disconnected during the “Disable power sources in correct order” objective in the Student Union Investigation Area of Kenly College.
  • Fixed an issue that could cause the remaining enemy NPCs to not follow the player when securing the area during the “Investigation: IED Terminals” mission in some locations of the Student Union Investigation Area of Kenly College.
  • Fixed an issue that would cause the Kenly College discovery Voice Over to play each time a player returned from the Expedition.
  • Fixed an issue that could prevent players from fast travelling to Kenly College if the party leader was already in the Expedition area.
  • Fixed objective indicators not correctly updating in some areas of the Metro Station Investigation Area of Kenly College.
  • Fixed an issue that could prevent players to interact with the terminals if they disconnected during the “Objective Failed” screen of the “Hack the terminal network” objective in the Library Investigation Area of Kenly College.
  • Fixed an issue that would cause the Minimap to remain highlighted even after the checkpoint marker for the “Search for more JTF casualties” objective had been activated for players on PlayStation 4 in the Student Union Investigation Area of Kenly College.
  • Fixed an issue that could cause several loading screens to appear when a group member left Kenly College to return to the Base of Operations.
  • Fixed an issue where player models could be floating in certain areas of the Metro Station Investigation Area of Kenly College.
  • Fixed an issue that would cause players in a Dark Zone to immediately be kicked out of the group when accepting the group invite from a friend in Kenly College.
  • Fixed an incorrect message being displayed when approaching the door of an offline Investigation Area while having another Investigation Area active in Kenly College.
  • Fixed several cover issues in Kenly College.
  • Fixed several collision issues with props in Kenly College.
  • Fixed some lighting issues in Kenly College.

ワールドの修正

  • Fixed the box carried by friendly NPCs returning from resource gatherings disappearing and reappearing at certain distances. No more magic boxes!
  • Improved streaming for walls at an Underground Entrance in the Open World.
  • Improved the light transition at noon time in the Theater Settlement.
  • Fixed several occlusion issues in the Open World.
  • Fixed an issue that allowed players to not take any damage when standing at a certain location in the Open World.
  • Fixed several cover issues in the Open World.
  • Fixed several collision issues with props in the Open World.
  • Fixed several lighting issues in the Open World.
  • Improved several streaming issues in the Open World.
  • Fixed some breadcrumb issues in the Open World. Yes, time for more Hänsel and Gretel references!

DZ&PvPの修正

  • Fixed an issue that could cause players to not be able to join a matchmaking server under certain circumstances.
  • Fixed an issue where Turrets could drop through the environment when being quick deployed in some Dark Zone areas.
  • Fixed an issue causing enemy NPCs to become stuck in certain areas of DZ West.
  • Fixed several props during the Intro Mission for DZ South.
  • Fixed an issue where player speed would briefly slowdown in Conflict when walking over a supply drop area.
  • Fixed occasions where a downed player name could appear multiple times inside a Checkpoint in the Dark Zone.
  • Fixed an issue that could cause a player to become immune to damage in certain areas of the Stadium map in Conflict.
  • Fixed several display errors that could occur when using multiple monitors in Conflict.
  • Fixed several audio issues in Dark Zones.
  • Fixed several props providing cover in Dark Zones.
  • Fixed several cover issues in Conflict.
  • Fixed several cover issues in Dark Zones.

外観の修正

  • Fixed an issue where chest skin particles would look low quality when wearing the Malibu Shirt on a male agent.
  • Fixed an issue that could cause several shirts to look too tucked in when wearing the Hawaiian pants on a female agent.
  • Fixed an issue that caused the Dallas necklace to clip through certain high-end vests.
  • Fixed several clipping issues for the Gunner uniform.
  • Fixed multiple missing textures between the Seattle Sneakers and multiple pants on a male agent.
  • Fixed an issue that caused an agent’s weapon to show when using the “Aerobic” emote.
  • Fixed props missing from the Band Dance and Impatient emotes.
  • Fixed the Bermuda gear dye to be applied incorrectly to some “Tay” Protective Pads.
  • Fixed an issue causing the agent’s face to twitch when performing and previewing the Facepalm and Mime emotes.
  • Fixed an issue causing the agent to freeze for a few seconds after performing the “Sassy” emote.
  • Fixed several clipping issues with Apparel.

その他の修正

  • Fixed an issue that could cause a player’s vision to be obscured by visual effects when shooting reed props with Specialization Ammunition.
  • Fixed an issue causing the “Roaming gunners” objective to not update when killing the heavy weapon NPC with a Skill.
  • Fixed an issue that would cause a player character to appear in the black screen when starting the Benchmark test.
  • Fixed an issue that would allow players to finish the Commendations “SHD Skill Merit”, “Demolitions Merit” and “Drone System Distinction” in the Shooting Range.
  • Fixed an issue that could cause Aim Assist to turn to ON each time the game is started no matter what settings had previously been used.
  • Fixed an issue where Notifications were incorrectly displayed on wide screen monitors.
  • Fixed an issue where the default layout for chat would clip outside the game window when using a wide screen monitor and having the “Anchor UI” option enabled.
  • Fixed several issues with incorrect menu narration.
コメント (TU6 PTS パッチノート-2019.09.19)
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